بازگشت واحدهای صنعتی به مدار تولید

با تسهیلات کارگروه اقتصاد مقاومتی منطقه آزاد اروند، 8 واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛زمانی مدیر عامل منطقه آزاد اروند با اشاره معرفی 50 صنعتگر با 70 میلیارد تومان به بانک ها گفت: از این تعداد تنها 8 نفر موفق شدند تسهیلات مورد نیاز خود را با 11 میلیارد تومان اعتبار دریافت کنند.

اسماییل زمانی تعیین تکلیف نکردن معوقات بانکی،تامین نکردن وثیقه بانکی و مراجعه نکردن در مرحله بعدی به بانک را از دلایل پرداخت نشدن تسهیلات به سایر متقاضیان برشمرد.

وی افزود: با تشکیل کارگروه اقتصاد مقاومتی در منطقه آزاد اروند مشکلات صنعتگران و تولید کنندگان دسته بندی و در راستای تسهیل واردات مواد اولیه،ترخیص ماشین آلات تولیدی،صادرات محصولات و تامین منابع مالی مورد نیاز بر اساس تفاهم نامه با نرخ سود 12 درصد به بانک ها معرفی می شوند. 

زمانی  با اشاره به تکمیل زیرساخت های سایت صنعتی در راستای حمایت از تولید کنندگان گفت: از سال 93 تاکنون 32 واحد صنعتی در آبادان و 10 واحد صنعتی در خرمشهر احیا و کار تولید را از سرگرفتند.

به گفته مدیرعامل منطقه آزاد اروند حضور سرمایه گذاران خارجی در احیای واحدهای صنعتی نقش بسزایی دارد بطوری که 13 سرمایه گذار درسایت صنعتی منطقه آزاد اروند از کشورهای هند، آذربایجان،ترکیه،چین و عراق در واحدهای صنعتی سرمایه گذاری کرده اند.

هم اکنون 134 واحد صنعتی از مجموعه 221 واحد صنعتی در آبادان و خرمشهر فعال هستند.

انتهای پیام/د

بازگشت 8 واحد صنعتی به مدار تولید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.