تلاش برای ثبت جهانی کلیسای وانک اصفهان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: ثبت جهانی کلیساهای ایرانی از جمله کلیسای وانک اصفهان در حال پیگیری است

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، فریدون اللهیاری با اشاره به ثبت جهانی کلیسای وانک اظهار داشت: ثبت جهانی کلیساهای ایرانی در حال پیگیری است، قرار است این بناها به صورت مجموعه‌ای به ثبت برسد و کلیسای وانک اصفهان نیز در این مجموعه قرار دارد.

وی افزود: تعداد بناهای تاریخی برای ثبت جهانی و لیست انتظار زیاد است و در کنار کلیساها ثبت مساجد جامع و خانه ایرانی نیز در دستور کار بوده و برخی از خانه‌های اصفهان نیز در این لیست قرار دارند. 

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اصفهان بیان کرد: اصفهان دارای بناهای باشکوه تاریخی در سرتاسر استان است که بسیاری از آنها ثبت ملی یا جهانی رسیده است.

کلیسای وانک علاوه بر نیایشگاه ارامنه، محل نگهداری آثار ارزشمند تاریخی و نسخه‌های خطی قدیمی است و از این رو یکی از جاذبه‌های گردشگری اصفهان محسوب می‌شود.

این بنای تاریخی در دوران حکومت شاه عباس دوم و در منطقه‌ی جلفای (منطقه‌‌ای قدیمی و وسیع در اصفهان که ساکنان آن را ارامنه تشکیل می‌دهند) اصفهان احداث شد که امروزه به یکی از جاذبه‌های گردشگری تبدیل شده است.

 

انتهای پیام/م

 منبع: تسنیم

کلیسای وانک اصفهان در انتظار ثبت جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.