اسدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

اجرای طرح رضایت سنجی در 230 مرکز توانبخشی برای نخستین بار در تهران

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران گفت: طرح رضایت سنجی در 230 مرکز توانبخشی بهزیستی استان تهران، از امروز نوزدهم دی ماه آغاز می شود.

اجرای طرح رضایت سنجی در 230 مرکز توانبخشی برای نخستین بار در تهرانمحمدرضا اسدی معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران، در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: طرح رضایت سنجی از 12 هزار مددجوی تحت پوشش 230 مرکز توانبخشی بهزیستی استان تهران، از امروز (سه شنبه) نوزدهم دی ماه  آغاز می شود.

اسدی افزود: در حال حاضر فقط 3 مرکز دولتی توانبخشی در استان تهران وجود دارد و بهزیستی برای بهبود و ارتقاء خدماتی که در این مراکز ارائه می شود به مشارکت خدمت گیرندگان خود نیاز دارد و معتقدیم که تنها نمی شود از زاویه دید مسئولان بهزیستی و مراکز توانبخشی، نیازهای مددجویان را تعیین و برآورده کرد.

وی با بیان اینکه از جمله اهداف اجرای طرح رضایت سنجی در مراکز توانبخشی، احصاء رضایتمندی مددجویان و خانواده های آنها و فراهم کردن تحقق خواسته ها و رفع انواع نیازمندی مددجویان است، گفت: این طرح برای نخستین بار است که توسط سازمان بهزیستی در کشور اجرا می شود.

 

اجرای طرح رضایت سنجی در مراکز روزانه و شبانه روزی بهزیستی

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران تصریح کرد: طرح رضایت سنجی در هر یک از مراکز توانبخشی روزانه و شبانه روزی اجرا می شود و طرح فوق همه مددجویان شامل سالمندان، بیماران مزمن روانی، معلولان جسمی-حرکتی، معلولان ذهنی و همچنین مددجویان طیف اوتیسم را در بر می گیرد.

اسدی خاطرنشان کرد: برخی از مددجویان خودشان در طرح رضایت سنجی شرکت می کنند و فرم مربوطه را پر می کنند و فرم رضایت سنجی برخی دیگر از آنها به دلیل عدم توانایی مددجویان، توسط خانواده آنها و کسانی که از خدمات مراکز توانبخشی بهره مند می شوند، تکمیل می شود.

وی اضافه کرد: مددجویان و خانواده آنها می توانند از طریق ارسال پستی، ارسال از طریق ایمیل و شماره فکس سازمان بهزیستی که در فرم مربوطه درج شده است و همچنین تحویل فرم به مسئولان بهزیستی که به مراکز توانبخشی بهزیستی استان تهران مراجعه می کنند، فرم رضایت سنجی را تکمیل کرده و تحویل دهند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران تصریح کرد: فرم رضایت سنجی مددجویان مراکز توانبخشی بهزیستی استان تهران، پس از تکمیل توسط آنها، به صورت کاملا محرمانه به معاونت بهزیستی ارجاع داده شده و مورد بررسی قرار می گیرد.

اسدی تاکید کرد: رضایت مددجو از نحوه برخورد حرفه ای و اخلاقی مسئولان مراکز توانبخشی، میزان تحقق انتظاری که مددجویان از مراکز فوق داشته اند، وضعیت شاخص های تغذیه، بهداشت و همچنین میزان رضایتمندی آنها از وضعیت فعالیت های اوقات فراغت مددجویان از جمله موضوعاتی هستند که در طرح رضایت سنجی مددجویان مراکز توانبخشی مورد بررسی قرار می گیرند.

وی افزود: خدمات مورد ارائه در مراکز توانبخشی تنها شامل خدمات اقامتی نمی شود، مواردی مثل توانبخشی آموزشی، اجتماعی و توانبخشی پزشکی و وضعیت فعلی آن ها نیز در طرح رضایت سنجی مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران یادآور شد: پاسخ مددجویان در خصوص سوال هایی که در فرم های رضایت سنجی آمده است به دقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت و مبنایی برای بهبود فرآیند عملکرد مراکز توانبخشی در آینده می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار