معاون ریاست جمهوری افغانستان:

گزارش های نقض مکرر قانون اساسی افغانستان مبالغه آمیز است

معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان گفت: ادعای تحریف قانون اساسی که از سوی برخی از گروه‌های سیاسی در کشور مطرح می‌شود نادرست است.

گزارش های نقض مکرر قانون اساسی افغانستان مبالغه آمیز استبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «محمد سرور دانش»، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان در نشستی به مناسبت چهاردهمین سالروز تصویب قانون اساسی این کشور گفت: ادعای تحریف قانون اساسی که از سوی برخی از گروه‌های سیاسی در کشور مطرح می‌شود نادرست است.

پیشتر، شماری از نمایندگان مردم در مجلس و چهره های سیاسی افغانستان گفته بودند که برخی از مواد قانون اساسی تحریف شده و با چیزی که در لویه جرگۀ تعدیل قانون اساسی تصویب شده بود تفاوت زیادی دارد.

سرور دانش، از قانون اساسی فعلی افغانستان به عنوان بهترین قانون اساسی در سطح منطقه یاد کرد و افزود: هدف اساسی قانون اساسی، ایجاد ثبات سیاسی، وحدت ملی و تداوم آنها در کشور می باشد.

وی علیرغم پذیرش نقض برخی از مواد قانون اساسی گفت: برخی افراد در خصوص نقض قانون اساسی در افغانستان خیلی مبالغه می کنند.

دانش اظهار داشت: ماباید ارزش قانون اساسی کشور را درک کنیم و نباید چنین سخنانی را علیه آن مطرح نماییم؛ زیرا این قانون اساسی باعث ایجاد کارهای بسیار خوب در کشور گردید که حکومت یکی از مثال های آن است.

معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان تاکید کرد که تعدیل قانون اساسی در هر کشوری مهم است و بازنگری آن باید به شیوه منطقی و با یک مکانیزم درست صورت گیرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.