آیت‌الله علوی گرگانی:

ضرورت گسترش علوم قرآنی در جامعه

آیت الله علوی گرگانی در دیدار اعضای کمیته برگزاری همایش بین‌المللی پژوهش قرآنی با محوریت استکبار ستیزی بر گسترش علوم قرآنی در جامعه تاکید کرد.

ضرورت گسترش علوم قرآنی در جامعهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛آیت‌الله علوی گرگانی،مرجع تقلید شیعیان پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای کمیته برگزاری یازدهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی با محوریت استکبار ستیزی اظهارکرد: خداوند در هر چیزی زوجیت قرار داده است و حتی در "لا اله الا الله" نیز این قاعده مشاهده می‌شود.

وی افزود: این عالم، عالم زوجیت و نفی و اثبات است تا نفی و اثبات نباشد، نتیجه‌ای به‌وجود نمی‌آید، ما باید به فرمایشات رهبر انقلاب در زمینه قرآن کریم توجه کنیم و آن را ادامه دهیم، نه اینکه در مقطعی به آن بپردازیم و سپس رها کنیم.

آیت‌الله علوی گرگانی گفت: این دو حقیقت "نفی و اثبات" و "توجه و ادامه" در همه زمان و مکان‌ها باید وجود داشته باشد تا نتیجه مطلوب دریافت شود.

وی با تأکید براینکه ما باید به حقیقت واقع عمل کنیم، ادامه داد: نتیجه کار افرادی که به قرآن می‌پردازند، بهشت الهی است، پس این کار را رونق دهید، معارف خود را افزایش دهید و افراد بیشتری را وارد این فعالیت کنید و وجود خود را در جامعه متبلور کنید تا معارف و نورانیت شما را در این فعالیت‌ها ببینند.

مرجع تقلید شیعیان گفت: مردم باید تفاوت فعالیت‌های قرآنی و غیرقرآنی را مشاهده کنند، کسانی که با قرآن متمسک هستند، می‌توانند دیگران را هم هدایت کنند، بهترین هدایت‌گر ما قرآن کریم است و حتما باید علوم قرآنی را در جامعه گسترش دهید.

وی خاطرنشان کرد: قرآن کریم را در سه مرحله دوران ابتدایی، متوسطه و نهایی باید به کودکان و نوجوانان آموزش داده شود، نوجوانان و جوانان در آخرین مراحل آموزش قرآنی باید متوجه شوند که اعمال آن‌ها با اخلاص انجام شود.

آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه علم و عمل و اخلاص با هم هستند و اخلاص آخرین مرحله است اظهار داشت: چه‌ چیزی بهتر از این است که در خدمت قرآن و معارف قرآنی باشید و بتوانید جامعه ما را جامعه‌ای قرآنی کنید که پیرو خط ولایت و اهل بیت(ع) باشد.

انتهای پیام/ش

دیدار اعضای برگزاری همایش  پژوهش قرآنی با آیت الله علوی گرگانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار