جامعه هدف بهزیستی خوسف در آینده متکی به دریافت یارانه و مستمری نخواهد بود

سرپرست اداره بهزیستی خوسف گفت:در سال جاری تفاهم نامه های مختلفی با بخش دولت و غیردولت به امضاء رساندیم که تمامی موارد برای اولین بار در خراسان جنوبی بوده است.

رضا حسینی مقدم سرپرست اداره بهزیستی خوسف در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛گفت:دولت در بخش صندوق بیمه روستائیان و عشایر با پرداخت دو سوم حق بیمه به کمک مردم آمده است و پس از گذشت ۱۵سال پرداخت حق بیمه توسط بیمه گذار و داشتن سن ۶۰ سال از بازنشستگی و دریافت مسمتری برخوردار می شود.

 وی افزود:این بیمه دارای ۸ سطح است که اولین سطح با پرداخت ماهی ۱۷ هزار و 500 تومان آغاز می شود و با تدبیر مدیران این صندوق،شرایطی فراهم شد تا پرداخت یکساله به صورت دو قسط شش ماهه قابل پرداخت باشد.

حسینی مقدم با اشاره به پشت نوبتی های مستمری گفت:جامعه هدف بهزیستی خوسف با پرداخت این حداقل حق بیمه در آینده نگران موضوعات اقتصادی خود و خانواده تحت حمایت خود نخواهند بود.

 سرپرست اداره بهزیستی خوسف افزود:با پرداخت دو سوم حق بیمه توسط دولت بار سنگینی از دوش سرپرستان خانواده برداشته شده است و این یک سرمایه گذاری تضمین شده است چرا که افراد بالای ۱۸سال در یک خانواده می توانند از این خدمت بهره مند شوند و اگر فرد بیمه شده دچار نقص عضو یا فوت شود مسمتری وی برقرار می شود.

 وی گفت:از دیگر اقدامات انجام شده تفاهم نامه بین بهزیستی و دامپزشکی است که برای اولین بار در استان و در دو سال متوالی در حال اجرا است اشاره کرد و گفت:با توجه به اینکه جامعه هدف ما جزء خرده مالکان محسوب می شوند و به صورت سنتی به دامپروری مشغول هستند که گاهی در صورت عدم آشنایی با روش صحیح نگهداری دام یا اقدامات لازم برای جلوگیری از اتلاف دام در بیماری ها موجب از دست دادن سرمایه خود می شدند تفاهم نامه همکاری به امضا رسید تا دامداران با روشهای صحیح نگهداری دام،بیماریهای دامی،بیماریهای مشترک،اصول نگهداری تولیدات دامی،ذبح بهداشتی،نحوه أخذ مجوزات حمل دام و غیره آشنا شوند..

 حسینی مقدم افزود:با تدبیر انجام شده،دامداران با بیمه نمودن دامهای خود از اتلافهای احتمالی ضرر نمی بینند و سرمایه خود را از دست نخواهند داد که با به امضا رسیدن تفاهم نامه بیمه ای برای اولین بار در استان جهت ارائه خدمت با ۵۰ درصد تخفیف یا برخی موارد به صورت رایگان این دغدغه از بین خواهد رفت.

 سرپرست اداره بهزیستی خوسف اجرای طرح سفیران پیشگیری از آسیب های اجتماعی برای اولین بار در کشور،تدوین کتابچه آموزشی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان برای اولین بار در استان،اجرای طرح یاوران نماز در مهدهای کودک، پیگیری جهت احداث بزرگترین مرکز حمایتی شرق کشور در شهرستان خوسف، پاسخگویی مراجعات به صورت غیر حضوری و در دست قرار گرفتن شبانه روزی جهت دریافت مشکلات،درخواستها،انتقادات و غیره از جمله اقدامات مؤثر در بهزیستی خوسف بوده است.

انتهای پیام/غ

به امضاء رسیدن چند تفاهم نامه برای اولین بار در خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.