اشتغال فراگیر؛

تخصیص اعتبار ۶۰ میلیارد تومانی به بروجرد در طرح اشتغال فراگیر

رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی بروجرد گفت: امسال و در قالب طرح اشتغال فراگیر اعتبار ۶۰ میلیارد تومانی به بروجرد اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ عبدالعلی گیوه‎کی  رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد اظهار کرد: در طرح اشتغال فراگیر ۳۸ رسته اولویت‎دار در لرستان و بروجرد شناسایی شده است.

وی با اشاره به اینکه در راستای اجرای این طرح تاکنون ۱۱۷ پرونده جمع‎بندی شده است، عنوان کرد: نرخ سود این تسهیلات در طرح‎های شهری ۱۶، روستایی ۱۳ و دانش‎بنیان ۱۲ درصد است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد به تخصیص اعتبار ۶۰ میلیارد تومانی به بروجرد به منظور اجرای این طرح خبر و ادامه داد: با احتساب احتمال رد برخی پرونده‎ها در کانال بانکی و با هدف جذب همه اعتبار یاد شده، معادل یک و نیم برابر این تسهیلات طرح معرفی کرده‎ایم.

گیوه‎کی تاکید کرد: در طرح اشتغال فراگیر که در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به تصویب رسیده است، در مجموع ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای کشور در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: ۸ بانک سپه، ملی، رفاه، ملت، صادرات، تجارت، توسعه و کشاورزی عاملیت پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر را بر عهده دارند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد سپس در خصوص ماهیت طرح اشتغال پایدار روستایی گفت: شیوه‎نامه این طرح ابلاغ شده، اما تاکنون سهم استان لرستان و برش‎های شهرستانی تعیین نشده است.

گیوه‎کی از تخصیص اعتبار ۱۲ هزار میلیارد تومانی در کشور برای اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی خبر داد و اظهار کرد: طرح‎های مربوط به این حوزه در سه بخش کشاورزی، دامپروری طیور و گردشگری اجرایی می‎شوند.

وی با اشاره به اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی در شهر‌های زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت و روستا‌ها بیان کرد: نرخ سود تسهیلات ۶ درصدی و تنفس یک ساله در بازپرداخت اقساط از ویژگی‎های این طرح است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دو طرح دیگر از مجموعه چهار طرح تکاپو (توسعه کسب و کار پایدار) اشاره و خاطر نشان کرد: مشوق‎های بیمه‎ای یکی از این طرح‎ها است که با جذب افراد دارای مدرک کارشناسی به بالا در کارگاه‎ها، به مدت یک سال بیمه آن‎ها به صورت رایگان پرداخت می‎شود.

گیوه‎کی ادامه داد: طرح کارورزی فارغ‎التحصیلان مقطع کاردانی به بالا یکی دیگر از بسته‎های طرح تکاپو است که در صورت جذب این افراد در واحد‌های صنعتی بیمه و حقوق کارورزی آن‎ها به مدت ۹ ماه پرداخت می‎شود.

وی با اشاره به ارائه مدرک فنی و حرفه‎ای به کارورزان مشمول این طرح عنوان کرد: همچنین پس از آن تا مدت ۲ سال کارفرمایان از حق بیمه سهم کارفرما معاف می‎شوند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد گفت: چهار طرح اشتغال فراگیر، اشتغال پایدار روستایی، کارورزی و مشوق‎های بیمه‎ای همگی در قالب طرح تکاپو اجرایی می‎شوند.

انتهای پیام/م

۶۰ میلیارد تومان اعتبار به بروجرد در طرح اشتغال فراگیراختصاص یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار