دستمالچی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم، نظامیان خود را در منطقه افزایش می‌دهد

سفیر پیشین ایران در لبنان گفت: آمریکا نیروهای نظامی خود را به بهانه مبارزه با تروریسم در منطقه خاورمیانه افزایش می‌دهد.

آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم، نظامیان خود را در منطقه افزایش می‌دهداحمد دستمالچی سفیر پیشین ایران در لبنان در گفت‌وگو با خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در تحلیل علت افزایش نظامیان آمریکایی در افغانستان اظهار کرد: با روی کار آمدن دولت افراطی و یکجانبه‌گرای  ترامپ، روحیه تهاجمی او در منطقه بیش از گذشته افزایش یافته است.

وی افزود: ترامپ در مبارزات انتخاباتی خود اعلام کرده بود کمتر در امور منطقه دخالت می‌کند و نسبت به مسائل داخلی و زیرساخت‌های آمریکا سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

کارشناس سیاست خارجی یادآور شد: ترامپ همواره با سیاست‌های خود تصمیمات یکجانبه‌ای اتخاذ می‌کند و قصد دخالت بیشتری در منطقه دارد که البته این اقدام او منجر به آشوب و ناامنی بیشتری خواهد شد.

دستمالچی بیان کرد: با افزایش نیروهای نظامی آمریکا در خاک افغانستان و سایر سیاست‌های ترامپ باید شاهد دخالت‌های بیجای آمریکایی‌ها در امور منطقه باشیم.

وی با اشاره به اینکه آمریکا در مقطعی تعداد نظامیان خود را از افغانستان کاهش داد، تصریح کرد: طبق استراتژی جدید آمریکا قرار است این کشور نیروهای خود را در منطقه خاورمیانه، شرق آسیا، افغانستان و پاکستان  به بهانه مبارزه با تروریسم افزایش دهد.

کارشناس سیاست خارجی گفت: افزایش نیروهای نظامی آمریکا در منطقه باعث افزایش آشوب و ناامنی نسبت به گذشته می‌شود در حالیکه پاکستان به شدت نسبت به سیاست‌های مداخله‌گرایانه آمریکا و ترامپ معترض است و اخیرا هم تنش بسیاری میان دو کشور در همین خصوص صورت گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار