انصارالله یمن در صورت ادامه محاصره، مقابله به مثل می‌کند

جنبش انصار الله یمن تهدید کرد در پاسخ به اقدامات سعودی‌ها، دست به اقدامات تلافی جویانه خواهد زد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛  به نقل از خبرگزاری فرانسه، جنبش انصار الله یمن تهدید کرد در صورت ادامه یافتن محاصره این کشور توسط به اصطلاح ائتلاف سعودی، عبور و مرور کشتی‌ها در دریای سرخ را مختل خواهد کرد.

این تهدید انصارالله باعث خشم دشمنان آن‌ها شده است.

انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجی امارات عربی متحده، یکی از اعضای ائتلاف ضد یمن تحت رهبری عربستان، گفته است که تهدید آشکار حوثی‌ها مبنی بر ممانعت از حرکت کشتی‌ها در دریای سرخ ثابت می‌کند که این جنبش ماهیت «تروریستی» دارد.

صالح الصماد، رییس دفتر سیاسی جنبش انصارالله هشدار داده است که در صورت برچیده نشدن محاصره بندر‌ها و فرودگاه‌های یمن توسط عربستان و هم پیمانانش، این جنبش دست به انتخاب گزینه‌های راهبردی از جمله ممانعت از عبور و مرور کشتی‌ها در دریای سرخ خواهد زد.

وی در بیانیه‌ای که از تلویزیون المسیره پخش شد، تصریح کرد: «آن‌ها با کشتی‌های خود از آب‌های ما عبور می‌کنند در حالیکه ملت ما از گرسنگی می‌میرد».

همچنین صالح الصماد در دیدار با معین شریم، معاون فرستاده سازمان ملل به یمن، گفته است که درصورت آمادگی آن‌ها برای گفتگو، یمن نیز حاضر به گفتگو است.

ائتلاف تحت رهبری عربستان از ماه مارس سال ۲۰۱۵ به یمن تجاوز کرده است و از ماه نوامبر گذشته اقدام به تشدید محاصره دریایی و هوایی این کشور کرده است.

سازمان‌های غیر دولتی به شدت از این اقدام عربستان که توزیع مواد غذایی و کمک‌های بشر دوستانه را در این کشور فقیر متوقف کرده است، انتقاد می‌کنند.

در جریان تجاوز ائتلاف سعودی به یمن، تاکنون بیش از ۹ هزار نفر که بسیاری از آن‌ها غیر نظامی هستند، جان خود را از دست داده اند.

سازمان ملل وضعیت این کشور را بدترین بحران بشری کره زمین توصیف کرده است.

انتهای پیام/

یمن عبور کشتی‌های سعودی  را مختل خواهد کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار