لزوم توسعه شهرک‌های صنعتی موجود؛

تعیین تکلیف شدن۳شهرک صنعتی فاقد متقاضی لرستان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: با تلاش‌های صورت گرفته ۳ شهرک صنعتی فاقد متقاضی این استان تعیین تکلیف شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ بختیار رازانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان بیان کرد: در لرستان بیش از هزار و ۶۰۰ پروانه بهره‌برداری در بخش صنعت و معدن صادر شده که حدودا ۳۵۰ واحد در شهرک‌های صنعتی لرستان مستقر هستند.

وی ادامه داد: در کشور ۹۲ درصد واحد‌ها صنایع کوچک و متوسط هستند، اما در لرستان این رقم ۹۶ درصد است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان عنوان کرد: در نتیجه باید گفت: اکثر واحد‌های تولیدی لرستان در زمره صنایع کوچک و متوسط قرار می‌گیرند.

رازانی در ادامه با اشاره به پتانسیل‌های تولیدی لرستان، افزود: این استان ظرفیت‌های مختلفی در حوزه تولید داشته به عنوان نمونه در حوزه گیاهان دارویی، صنایع بهداشتی و درمانی، کانی غیرفلزی و در بخش صنایع‌پایین دست پتروشیمی لرستان مزیت توسعه یافتن را داراست.

وی اظهار داشت: لرستان ۲۱ شهرک و ناحیه صنعتی داشته که ۱۷ شهرک آماده استقرار واحد‌های صنعتی بوده و از امکانات زیرساختی مورد نیاز برخوردارند.

وی ادامه داد: در گذشته در ۳ شهرک با مساحت ۱۸۰ هکتار و ۱۵ میلیارد تومان اعتبار سرمایه‌گذاری شده بود، اما هیچ واحد تولیدی در آن‌ها مستقر نبوده که اکنون برای واگذاری این شهرک‌ها به سرمایه‌گذاران از تمام ظرفیت خود استفاده کردیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: با توجه به قرارگیری در سال اقتصاد مقاومتی، بیشترین حمایت را برای استقرار واحد‌های صنعتی در این شهرک‌ها انجام داده و شرایط به شدت تسهیل شده‌اند.

رازانی بیان کرد: به عنوان نمونه اکنون متقاضیان می‌توانند ۵ تا ۱۰ درصد هزینه زمین و زیرساخت را پرداخت کرده و ۹۵ درصد باقی مانده را به صورت اقساط واریز کنند.

وی در ادامه با اشاره به واگذاری ۳ شهرک بلاتکلیف استان به سرمایه‌گذاران، افزود: شهرک صنعتی اشترینان برای احداث منطقه ویژه اقتصادی بروجرد به یک سرمایه‌گذار واگذار شده و امیدواریم هر چه سریعتر شاهد تعیین تکلیف این مجموعه باشیم.

این مسئول عنوان کرد: شهرک صنعتی الشتر نیز به یک سرمایه‌گذار برای تولید شکر از چغندر و تولید انرژی خورشیدی واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان ادامه داد: همچنین درصدد هستیم تا شهرک صنعتی پلدختر را برای احداث یک پالایشگاه نفتی کوچک به بخش خصوصی واگذار کنیم.

رازانی در ادامه با اشاره به اهمیت توسعه شهرک‌های صنعتی موجود، افزود: برآورد‌ها نشان می‌دهند هزینه توسعه شهرک‌ها نصف شهرک‌سازی بوده و بر همین اساس توسعه آن‌ها نیز در دستور کارمان قرار دارد.

وی گفت: اکنون به دنبال توسعه شهرک‌های بروجرد، خرم‌آباد ۲ و ۳ و منطقه ویژه اقتصادی لرستان هستیم.

این مسئول در ادامه اشاره‌ای نیز به تلاش برای احداث شهرک صنعتی رومشکان داشت و عنوان کرد: اکنون در همه شهرهایمان شهرک صنعتی وجود داشته و خوشبختانه مکان‌یابی و امکان‌سنجی لازم برای ایجاد ناحیه صنعتی رومشکان به عنوان شهرستان تازه تاسیس استان نیز انجام شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان اظهار داشت: امیدواریم تا ۲۲ بهمن ماه و یا قبل از سال کلنگ آغاز به کار این ناحیه صنعتی را بر زمین زده و برای نیمه دوم سال آینده این زیرساخت آماده استقرار واحد‌های تولیدی و سرمایه‌گذاران باشد.

انتهای پیام/م

۳ شهرک صنعتی فاقد متقاضی لرستان تعیین تکلیف شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار