واریز غرامت کشاورزان تا پایان دی ماه سال جاری

فرماندار چاراویماق گفت: با پیگیری ها و هماهنگی های انجام شده با صندوق بیمه محصولات کشاورزی، غرامت کشاورزان خسارت دیده تا پایان دی ماه جاری واریز می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛رحیم بلال زاده فرماندار چاراویماق گفت: پیشتر رئیس صندوق بیمه محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی، زمان پرداخت غرامت بیمه شدگان را پایان آبان امسال اعلام کرده بود.

وی افزود: در سال زراعی امسال ریالی به کشاورزان خسارت دیده پرداخت نشده و ضروریست وام ‌های کشاورزان خسارت دیده استمهال و تسهیلاتی هم به کشاورزان پرداخت شود.

وی بر تغییر الگوی کشت با توجه به کاهش بارندگی در کشور تاکید کرد و افزود: مسئولان جهاد کشاورزی و دستگاه های اجرایی باید با برنامه ریزی های مناسب زمینه را برای کشت محصولات کم آب و تغییر الگو کشت در شهرستان فراهم کنند.

سیدحمزه امینی نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس نیز پیش از این اظهار کرده بود که بدعهدی های صندوق بیمه کشاورزی در سال های گذشته موجب شده که در سالجاری تنها 36 درصد کشاورزان محصولات کشاورزی خود را بیمه کنند و با توجه به خشکسالی و سرمازدگی محصولات و کاهش تولید و در نتیجه کاهش درآمد، بیشتر کشاورزان قدرت خرید بذر برای سال زراعی آینده را ندارند.

شهرستان چاراویماق با حدود 72 هزار هکتار اراضی کشاورزی سالانه حدود 114 هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی تولید می کند.

52 هزار هکتار از مزارع گندم و جو شهرستان چاراویماق در روز‌های پایانی سال گذشته و اوایل فروردین امسال بر اثر برودت هوا و یخبندان و طولانی بودن دوره سرما، دچار بیش از 90 درصد خسارت شده و میزان خسارت وارده به گندم کاران این شهرستان حدود یک هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

شهرستان چاراویماق از مهم‌ترین مراکز تولید گندم و جو در آذربایجان شرقی به شمار می ‌رود.

 

انتهای پیام/ش

تولید سالانه حدود 114 هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی درچاراویماق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۵:۴۴ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
با سلام و خسته نباشید خدمت شما زحمت کشان عزیز چرا به باغداران و کشاورزان ک اینهمه زحمت میکشن رسیدگی نمیشه
تورخدا به مشکلات ماهم رسیدگی کنید
آخرین اخبار