در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد؛

جزئیات‌ جلسه کمیسیون سلامت در مورد طرح جدید ترافیک / طرح جدید مورد تأیید کمیسیون سلامت است

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفت: خودروهایی که معاینه فنی برتر می‌گیرند در طرح جدید از تخفیف‌ بیشتری بهره‌مند می شوند.

جزئیات‌ جلسه کمیسیون سلامت در مورد طرح جدید ترافیک / طرح جدید مورد تأیید کمیسیون سلامت استزهرا‌ صدراعظم‌ نوری رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به جلسه روز گذشته کمیسیون سلامت شورای  شهر تهران با پورسید‌ آقایی‌ معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: در جلسه کمیسیون ابعاد مختلف طرح تبیین‌ شد و در نهایت طرح از نظر کمیسیون سلامت مورد تأیید‌ قرار گرفت.

 رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با اشاره به اضافه شدن آیتمی دیگر تحت عنوان معاینه فنی برتر برای خودروها گفت: خودروهایی که معاینه فنی برتر می‌گیرند برای ورود به محدوده طرح ترافیک از تخفیف‌ بیشتری بهره‌مند خواهند شد.

 وی با بیان اینکه این کار سبب می‌شود دارندگان خودرو تلاش کنند معاینه فنی برتر را بگیرند، بیان کرد: از این طریق‌ هم رانندگان از تخفیف برخوردار خواهند شد و هم با رفع نقص‌ فنی خودرو آلودگی هوا کاهش خواهد یافت‌.

 صدراعظم‌ نوری با تأکید بر اینکه جمع‌بندی‌ روزهای گذشته در مورد طرح جدید ترافیک مثبت بود، ابراز امیدواری کرد: امیدواریم با توجه به ابعادی‌ که مطرح شد مقدمات این طرح فراهم شود و در شورا به تصویب‌ برسد‌.

 رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه طرح باید در شورای عالی ترافیک تصویب شود، ادامه داد: در این مرحله لایحه‌ جنبه عملیاتی پیدا می‌کند.

 وی افزود: بر اساس این لایحه هم محدوده طرح ترافیک و هم محدوده زوج و فرد مطرح بود که در لایحه هر دو مورد آمده بود ولی شورای ترافیک‌ خواستار‌ فازبندی‌ طرح بود‌.

 صدراعظم‌ نوری با اشاره به اینکه 38 سال از عمر طرح قبلی می‌گذرد، گفت: تاریخ مصرف این طرح دیگر تمام شده و نحوه توزیع طرح ترافیک و کارت‌های شناور‌ در این سیستم ناعادلانه‌ است‌.

 وی با بیان اینکه نحوه توزیع‌ کارت‌های شناور‌ یکسان و ضابطه‌‌مند‌ نبوده، گفت: عملاً 118 هزار خودرو می‌توانستند از طرح ترافیک استفاده کنند و بقیه‌ شهروندان هیچ بهره‌ای از آن نداشتند‌.

 رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه در این شرایط‌ باید تلاش می‌کردیم تا عدالت رعایت شود، گفت اگر امروز 4 میلیون خودرو در سطح شهر تهران است باید همه این 4 میلیون خودرو از یک شرایط یکسان به تناسب وضعیتی‌ که خودروها دارند برخوردار شوند.

 انتهای پیام/

جلسه کمیسیون سلامت محیط زیست شورای شهر درباره طرح ترافیک جدید

برچسب ها: ترافیک ، شورای شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار