انجام ۳۱ درصد صید ماهی و میگو کل کشور در چابهار و کنارک

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: ۳۱ درصد صید ماهی و میگو کل کشور در ۱۱ بندر ماهیگیری چابهار و کنارک انجام می‌شود.

انجام ۳۱ درصد صید ماهی و میگو کل کشور در چابهار و کنارکبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: ۳۱ درصد صید ماهی و میگو کل کشور در ۱۱ بندر ماهیگیری چابهار و کنارک در جنوب استان توسط ۲۴ هزار صیاد فصلی و دائمی انجام می‌شود.


مهرداد میرزایی معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: در مجموع ۲ هزار و ۳۳۰ شناور صیادی شامل ۹۳۰ فروند لنج و هزار و ۴۰۰ فروند قایق صید و صیادی در چابهار و کنارک فعالیت می‌کنند.


وی با بیان اینکه صیادان در قالب ۳۴ تعاونی در حوزه اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: سال گذشته صید بیش از ۲۵۰ هزار تن ماهی و میگو را شاهد بوده ایم.


وی تصریح کرد: هشت شهرک و ناحیه صنعتی و بیش از ۱۰۰ واحد تولیدی صنایع شیلاتی در آب‌های ساحلی سیستان و بلوچستان فعال هستند.


معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: ۱۱ بندر ماهیگیری و جایگاه تخلیه صید شامل بنادر تیس، کنارک، رمین، زرآباد، پزم، چابهار، بریس، گواتر، جد، تنگ و پسابندر در چابهار و کنارک وجود دارد.


وی افزود: بیشتر بنادر صیادی در حوزه شهرستان‌های چابهار و کنارک با قدمت بیش از ۲۰ سال برای رونق صید و صیادی و فعالیت بهتر نیاز به لایروبی، ساخت ایستگاه آتش نشانی، بهسازی و زیباسازی، روشنایی محوطه و آسفالت راه ورودی و خروجی دارند.


میرزایی گفت: ۲۹ کارخانه تولید کنسرو ماهی در چابهار و کنارک وجود دارد و این مناطق از ایران اسلامی تامین کننده بیش از ۷۰ درصد تن ماهیان کشور هستند.


وی سرمایه گذاری صیادان در خصوص پرورش ماهی در قفس، پرورش میگو در سایت‌های گواتر و رودیک را خواستار شد و خاطرنشان کرد: چابهار یکی از بهترین نقاط کشور برای آبزی پروری است و می‌تواند سودآوری خوبی برای سرمایه گذار داخلی و خارجی داشته باشد.

انتهای پیام/گ

صیدماهی و میگو در چابهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار