ادیب حسامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان پاسخ داد:

دلیل ضعف عضلات کف دست چیست؟

یک فیریوتراپ در خصوص ضعف عضلات کف دست و کاهش کارایی آن توضیحاتی داد.

دلیل ضعف عضلات کف دست چیست؟مصلح‌الدین ادیب حسامی در گفت‌ و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در ناحیه مچ دست و مفاصل آن ممکن است در افراد بروز پیدا کند بیشتر به دلیل استفاده بیش از حد از عضلات دست است.

وی بیان کرد: بیماری سندرم تونل پارپال بر اثر تحت فشار قرار گرفتن اعصاب کف دست و کار بیش از حد از آنها بروز پیدا می‌کند که متاسفانه این عارضه در دنیا و با تغییر روش زندگی بسیار شایع شده است.

ادیب حسامی با بیان اینکه سندرم تونل پارپال بر اثر ضعف عضلات در افراد ایجاد می‌شود، افزود: با ضعف عضلات کف دست و تحت تاثیر قرار گرفتن عصب‌های این ناحیه بی‌حسی و گزگز سراغ افراد آمده و این امر باعث ایجاد درد شدید در ناحیه کف دست می شود.

وی تاکید کرد: بر اثر بروز عارضه سندرم تونل پارپال افراد دیگر به خوبی نمی‌توانند اشیا را در دست گرفته و کارکرد دست ضعیف می شود که پزشکان برای رفع این عارضه پس از انجام فیزیوتراپی در صورتی که این بیماری درمان نشود به ناچار عمل جراحی را تجویز می‌کنند.

ادیب حسامی اظهار کرد: برای جلوگیری از بروز سندرم تونل پارپال نباید به طور مداوم از عصب‌های کف دست کار کشید و برای پیشگیری از این عارضه باید تمرینات کششی و ماساژ دست انجام شود.

وی یادآور شد: هنگام بروز بیماری سندرم تونل پارپال با تمرینات کششی گرمایشی و لیزری عارضه قابل درمان است.

انتهای پیام/

فلج شدن اعصاب کف دست بر اثر کار زیاد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۰:۴۲ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
با سلام دکتر جان من نزدیک ۱۵ ساله ضعف شدید کف پا وکف دست هستم و بیشتر شب موقعه خواب به سراغم میاد یا باید به اندازه گردو نبات بخرم یا با آب سرد خیس کنم ودر حدی که از خواب میپرم من خواب سنگینی دارم اما از شدت ضعف دست وپاهام از خواب میپرم یاباید یکه با پا روی دست وپاهام فشار بیاره انقدر به هم یا به زمین میکوبم صبح که بیدار میشم چند جا از پاهام کبود شده تا حالا چند بار دکتر رفتم اثلا تعصیر نداشته فقط یک بار دکتر کیاهی رفتم تا وقطی داروهاشو مصرف میکردم خوب بود البته نسخه اولش خیلی خوب بود خوردم فکر کردم دیگه خوب شدم ودیگه نرفتم بعد از دوماه دیگه شروع شد ومراجعه کردم اون دارو رو نمیدنستم چی بود داروهای دیگه تعصیر انجنانی نداشت الان ساعت ۱۲ شب است وهمه خوابن اما من نمیتونم بخوابم از شما خواهش میکنم کمکم کنید راهنماییم کنید خدا خیرتون بده ممنون شب بخیر یا علی منطزرم .
آخرین اخبار