لاسجردی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

قطعنامه مجلس نمایندگان آمریکا علیه ایران پیش زمینه تمدید نکردن تعلیق تحریم‌هاست

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: قطعنامه مجلس نمایندگان آمریکا در حمایت از ناآرامی‌های ایران برای تمدید نکردن تعلیق تحریم‌هاست.

حسن لاسجردی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ،با اشاره به قطعنامه جدید مجلس نمایندگان آمریکا در حمایت از ناآرامی‌های ایران، اظهار کرد: دخالت دادن کنگره و یا هر بخش دیگری از دولت ایالات متحده در خصوص موضوعات ایران، نشان دهنده این است که دولت آمریکا سیاست روشنی نسبت به ایران ندارد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: اقدامات کنونی واشنگتن دلیل بر این است که ایران در ماه‌های گذشته در صحنه‌های مختلفی از جمله در سوریه، عراق و برجام ایالات متحده را شکست داده است.

لاسجردی با بیان اینکه واشنگتن در خصوص مسائل منطقه غرب آسیا دچار یک سرشکستگی شده است، افزود: معمولا برخی از قدرت‌های بزرگ به منظور تنبیه قدرت‌های کوچک از سیاست "چوب در دست گرفتن" استفاده می‌کنند، یعنی به طور دائم به تهدید و برنامه‌ریزی برای اعمال طرح‌های جدید علیه قدرت‌های کوچک می‌پردازند اما در عمل در بیشتر موارد نمی‌توانند پیروز میدان شوند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: اکنون ایالات متحده نیز به پیروی کردن از همین سیاست مشغول است، اما در عمل به طور مرتب شکست‌های پی در پی او را شاهد هستیم.

لاسجردی اظهار کرد: ترامپ تا ۱۴ ژانویه بیشتر فرصت ندارد تا نتیجه نهایی در خصوص برجام را اعلام کند و در این میان عده‌ای از صاحب‌نظران بر این باورند که صدور این قطعنامه پیش‌زمینه امضاء نکردن تمدید تعلیق تحریم‌هاست.

وی در پایان گفت: قدرت‌های بزرگ در عالم سیاست همواره بر کسب امتیازات بیشتر و تعدیل رقبای خود با انجام اقدامات تنبیهی تاکید دارند تا رقبایشان را مجاب به تبعیت از خود کنند اما آنان باید بدانند که این مسئله هیچ‌گاه در خصوص ایران، صدق نخواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار