دبیرکانون مرغ تخم گذار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

سازمان دامپزشکی آماری از بیماری‌ها آنفولانزا ندارد

طلاکش گفت:متاسفانه سازمان دامپزشکی پرندگان محلی و مهاجر را رها کرده و آماری از بیماری‌های ندارد.

سازمان دامپزشکی آماری از بیماری‌ها آنفولانزا ندارد/گزارش ۱۷۰ کنون آلوده به بیماری آنفولانزافرزاد طلاکش دبیرکانون مرغ تخم گذار کشور  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: متاسفانه از ابتدای سال 96 تا کنون حدود 18 میلیون و پانصد هزار قطعه مرغ به دلیل بیماری آنفولانزای پرندگان معدوم شده است.

وی ادامه داد: در 20 سال گذشته این بیماری طی چهار دوره در کشور اتفاق افتاده است و از ابتدای مهرماه امسال 170کنون آلوده گزارش شده است که بیشتر آنها مربوط به واحدهای صنعتی می باشد.

دبیرکانون مرغ تخم گذار کشور تصریح کرد: متاسفانه مهاجرت پرندگان یکی از علل انتقال این بیماری در کشور محسوب می شود به طوری که سازمان دامپزشکی کشور سال گذشته برای معدوم سازی حدود 12 میلیون قطعه مرغ، نزدیک به 20 میلیارد تومان هزینه کرده است.

طلاکش گفت:متاسفانه سازمان دامپزشکی پرندگان محلی و مهاجر را رها کرده و آماری از بیماری‌های ندارد و این نشان می‌دهد ویروس در همین حیواناتی که در آمار هم محاسبه نمی‌شوند، می‌تواند وجود داشته باشد.

وی اظهار کرد: در واقع ما با واکسن آنفلوانزا مخالفت نمیکنیم بلکه معتقدیم همیشه باید بهترین کار در این زمینه صورت گیرد حتی اگر قرار است واکسیناسیون انجام شود، باید مقدمهسازیهای آن انجام شده باشد.

دبیرکانون مرغ تخم گذار کشور یادآورشد: به هرحال باید سازمان دامپزشکی روی این مسئله کار کند تا از این مسئله جلوگیری شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار