ضرورت افزایش نظارت بر بازار همدان

استاندار همدان گفت: نظارت‌ها بر بازار همدان باید بیشتر و با کیفیت‌ تر شود.

ضرورت افزایش نظارت بر بازار همدان به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد ناصر نیکبخت ،استاندار همدان در کمیسیون تنظیم بازار استان همدان با اشاره به اینکه تأمین نیاز مردم و حفظ حقوق مصرف‌کنندگان مورد توجه قرار گیرد افزود: بازار باید به شرایط عادی بازگردد و تخم‌مرغ علاوه بر فروشگاه‌های زنجیره‌ای در تمامی فروشگاه‌های بزرگ و کوچک توزیع شود.

 نیکبخت با بیان اینکه در زمان افزایش قیمت‌ها باید تعادل را در بازار حفظ کرد، عنوان کرد: این شرایط کمبود تخم‌مرغ و افزایش قیمت این محصول باید به مرغداری‌ها اعلام می‌شد که اول نیاز استان را تأمین و سپس نسبت به ارسال تخم‌مرغ به سایر استان‌ها اقدام کنند.

 استاندار همدان با تأکید بر اینکه اگر نظارت‌ها بر تولید و عرضه تخم‌مرغ بیشتر بود در استان شاهد افزایش قیمت این محصول نبودیم، ابراز کرد: تولید و عرضه تخم‌مرغ در استان مناسب و مشکل اصلی خروج بیشتر این محصول از استان بود.

 نیکبخت با اشاره به اینکه نرخ محصولات در بازار بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود، بیان کرد: نظارت‌ها باید به قوت و به صورتی باشد که اول نیاز استان تأمین و سپس به دیگر استان‌ها ارسال شود.

 وی در مورد افزایش قیمت و چند نرخی بودن قیمت مرغ در همدان تأکید کرد: مرغی که از استان‌های دیگر به همدان وارد می‌شود نباید بیشتر از 500 تومان افزایش قیمت داشته باشد و باید در این راستا از افزایش قیمت‌های بیش از نرخ تعیین شده جلوگیری شود چرا که بازار را دچار آشفتگی می‌کند.

 استاندار همدان با بیان اینکه تعزیرات حکومتی نظارت‌های خود را بر بازار توزیع و قیمت‌ها افزایش دهد، عنوان کرد: این نظارت‌ها با همراهی‌های مستمر جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف باشد.

 نیکبخت با مورد خطاب قرار دادن فرماندار همدان گفت: شما خودتان دارای کارگروه تنظیم بازار هستید و باید از مسئولان ادارات مختلف در خصوص اقدامات آن‌ها در راستای نظارت بر بازار سوال کنید و یا تذکر دهید.

 وی با تأکید بر اینکه ابتدایی‌ترین کار در فروشگاه‌ها درج اتیکت قیمت است، ابراز کرد: اگر با نظارت و بازرسی‌ها فروشگاهی نسبت به نصب اتیکت قیمت اقدام نکند باید گفت که  بازرسی‌ها بی فایده بوده است.

 استاندار همدان با اشاره به اینکه وضعیت نظارت‌ها بر بازار خوب و قیمت محصولات به جز تخم‌مرغ و آهن‌آلات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته مناسب است، گفت: میانگین افزایش قیمت‌ها در همدان حدود 9 درصد بوده است.

 نیکبخت با بیان اینکه کیفیت و تعداد نظارت‌ها بر بازار همدان بهتر و بیشتر شود، تأکید کرد: از ابتدایی‌ترین محور بازرسی‌ها یعنی درج قیمت و تا پیچیده‌ترین محور که کیفیت محصول است در نظارت‌ها مورد توجه قرار گیرد.

 وی با تأکید بر اینکه بازرسی‌ها در سطح بازار همدان تشدید و افزایش یابد، اظهار داشت: با توجه به نزدیکی به ایام پایان سال باید با تأمین نیاز مردم و حفظ حقوق مصرف‌کنندگان حقوق تولیدکننده فراموش نشود و شرایط بازار و کسبه نیز مورد توجه است.

 استاندار همدان با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات اصناف افزود: در این ایام که اصناف مشغول ثبت‌نام‌ها در این انتخابات هستند، این انتخابات در فرآیند بازرسی‌ها تغییرات چندانی نداشته باشد.

 نیکبخت با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت تحلیلی در بازار توزیع، مصرف و تولید استان داشته باشند که این تحلیل توسط افراد صاحب‌نظر و کارشناس انجام شود، عنوان کرد: این تحلیل باید تا دو هفته بعد و در کمیسیون تنظیم بازار ارائه و مورد استفاده قرار گیرد.

 وی با تأکید بر اینکه در حوزه نظارت‌ها قصد مچ‌گیری از سازمان نظارتی خاصی را نداریم ابراز کرد: هدف ما اصلاح مسائل است چرا که می‌دانیم مشکلاتی در بازار وجود دارد و نیازمند نظارت بیشتر است.


انتهای پیام/ج

نظارت ها در بازار بیشتر شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار