تقویت مناسبات گیلان با کشورهای حاشیه‌ دریای خزر

استاندار گیلان با معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه دیدار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ مصطفی سالاری، استاندار گیلان در دیدار با معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه و نماینده جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌ دریای خزر گفت: ظرفیت های موجود در گیلان می تواند نقش بسزایی در تقویت مناسبات با کشورهای حاشیه‌ دریای خزر ایفا کند.

وی با اشاره به ارتباطات خوب گیلان با کشورهای حاشیه خزر افزود: تلاش ما بر این است تا با ورود به بازارهای کشورهای همسایه از طرق مختلف حجم مبادلات و صادرات ایران را افزایش دهیم.

استاندار گیلان به افتتاح راه آهن قزوین - رشت در  ماه های آتی اشاره کرد و گفت: راه اندازی این خط ریلی علاوه بر حمل و نقل کالا در رونق گردشگری بسیار موثر است.

سالاری با اشاره به برگزاری مناقصه‌ راه آهن رشت - آستارا تا پایان امسال تصریح کرد: ظرفیت های موجود در گیلان می تواند نقش بسزایی در تقویت مناسبات با کشورهای حاشیه‌ دریای خزر ایفا کند.

ابراهیم رحیم‌ پور، معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه نیز در این دیدار بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌ های موجود در کشورهای همسایه با استان‌ های شمالی به ویژه گیلان تأکید کرد و گفت: ارتقاء توانمندی و ساماندهی ابزارهای مختلف باعث می‌شود تا سطح ارتباطات گسترش یابد.

وی با اشاره به تلاش‌ های صورت گرفته وزیر امور خارجه برای توسعه ارتباطات اقتصادی افزود: وزارت خارجه در حال تحول در بخش‌های مختلف برای گسترش سطح مبادلات اقتصادی با کشورهای مختلف است.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر به تلاش ‌های مثبت سفرای ایران در کشورهای آذربایجان و ارمنستان برای گسترش ارتباطات با گیلان اشاره و تصریح کرد: ورود به بازار کشورهای اوراسیا می‌تواند برای گیلان بسیار مفید باشد.

 

انتهای پیام/ع

 

دیدار استاندار گیلان با معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.