دبیر هیات عالی گزینش کشور؛

نباید نظام را از توانمندی شایستگان محروم کنیم

دبیر هیات عالی گزینش کشور گفت : فرهنگ کار و نظارت مورد توجه دولت باشد.نباید نظام را از توانمندی شایستگان محروم کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ اسدالله وطنی امروز در چهارمین همایش گزینشگران استان گلستان افزود: پرونده‎هایی که به هیئت تخلفات می‎آید نشان می‎دهد؛ نظارت کمی دچار اشکال شده است، همان مقدار پرونده‎هایی ‎که تشکیل می‎شود نشان می‎دهد که در جاهایی مشکل ایجاد شده است.


وی تصریح کرد: متاسفانه کسانی که تخلف می‎کنند از گزینش عبور کرده‎اند اما نظارتی بر گزینش این افراد نبوده است، عدم نظارت موجب خطا و لغزش می‎شود.


دبیر هیات عالی گزینش با تاکید بر اینکه باید به خاستگاه پیام امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه چرا گزینش به سمت انحراف رفت توجه کرد، افزود: باید دید چه شد که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی چه جوی به وجود آمد، گزینش قبل از انقلاب به هر صورت که عملی می‎شد بعد از انقلاب نیاز به تغییرات داشت.


وطنی اعلام کرد: افراد دلسوز، متعهد عهده‎دار این کار شدند از ابتدا انحراف وجود نداشت و کسانی که از قبل از انقلاب در مسائل انقلاب و پیروزی این نظام سعی می‎کردند همین افراد تلاش داشتند در مصدر کارهای گزینش قرار بگیرند اما عده‎ای تندروی کردند.

آیت‎الله سیدکاظم نورمفیدی در چهارمین همایش گزینشگران استان گلستان اظهار کرد: کشور امروز شدیدا به نیروهای شایسته نیازمند است تا شایستگان نباشند و آنهایی که نگاه توسعه‎ای به مسائل کشور نداشته باشند، روی کار نیایند مشکلات جامعه حل نخواهد شد.


وی با بیان اینکه نباید مشکلات را به دوش دولت انداخت، تصریح کرد: باید انصاف داشته باشیم، نباید بی‎انصافی کنیم، بی‎انصافی از مسائلی است که مورد نکوهش امام علی (ع) قرار دارد، انسان بی‎انصاف ظالم است و خداوند با ظالمان دشمن است.


نمانیده ولی‎فقیه در گلستان افزود: برای حل مشکلات کشور باید همه در کنار هم باشیم دولت، مجلس، قوه قضاییه، نیروهای نظامی و انتظامی باید در کنار هم قرار بگیرند، مسائل سبک و سنگین ریشه‎یابی شود و از ریشه ها شروع کنیم.


آیت الله نورمفیدی بیان کرد: برای دستیابی به این مهم نیاز به مدیران توسعه‎طلب، توسعه‎خواه، دلسوز به نظام و انقلاب داریم.


وی گزینش را کاری سختی عنوان کرد و گفت: انتخاب مدیرانی که متناسب با مسوولیت؛ شایستگی لازم را داشته باشند جزو سختی کار گزینش است، تعهد و علاقه‎مندی به پیشرفت کشور کار سخت و دشواری است، اهمیت این امر مانند قضاوت محسوب می‎شود.


نماینده ولی‎فقیه در گلستان با اشاره به  روایات قرآنی تصریح کرد: گزینش امر نو و بدیع نیست بلکه در همه نظام‎ها، کشورها و حتی در نگاه قرآن به این مسئله عنایت ویژه‎ای شده است.


آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه فرد باید نسبت به وظایف خود آگاه باشد عدم این ویژگی را ناشایست خواند و گفت: عدم آگاهی افراد از وظایف باعث می‎شود که افراد مسئول دور زده شوند.

انتهای پیام /ن

 

تاکید دبیر هیات عالی گزینش بر شایسته سالاری

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار