رضا اسماعیلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

فال حافظ الزام‌آور نیست

يك شاعر گفت: فال حافظ الزام‌آور نیست و اگر خود حافظ هم اکنون در میان ما بود، می‌گفت که همه آن چیزی که در فال حافظ می‌آید درست نیست.

رضا اسماعیلی شاعر، در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  درباره حافظ شاعر بلندآوازه ايرانی اظهار کرد: حافظ یکی از شاعران بزرگ ایرانی است که آوازه و شهرتش در جهان پیچیده است و همه با اشعارش آشنا هستند.

وی افزود: شاید دلیل اینکه ما با دیوان حافظ فال می‌گیریم، این است که این شاعر بزرگ فارسی زبان در طول زندگی با معارف اسلامی، آموزه‌های دینی و قرآن ملموس بوده است و این باعث شده که مردم توجه خاصی به دیوان حافظ داشته باشند و احساس کنند، می‌توانند آمال و آرزوهایشان را در آینه غزل‌های حافظ ببینند. البته فال حافظ الزام آور نیست و اگر خود حافظ هم اکنون در میان ما بود، می‌گفت که همه آن چیزی که در فال حافظ می‌آید، درست نیست.

این شاعر گفت: گرفتن فال حافظ در مناسبت‌های ملی و مذهبی بهانه‌ای است که با ادبیات فارسی پیوند بیشتری داشته باشیم. ما می‌توانیم علاوه بر حافظ با دیوان بزرگان دیگر ادب فارسی نیز فال بگیریم.

اسماعیلی در پاسخ به اینکه آیا گردشگران نیز همچون ایرانیان فال حافظ می‌گیرند، تصریح کرد: گردشگران نيز حافظ را فردی می‌دانند که سعی کرده حقیقت جو باشد و با نفاق، دورویی و تزویر مبارزه کند.


انتهای پیام/

 

آيا گردشگران خارجی هم فال حافظ می‌گيرند؟

 

برچسب ها: شعر ، فال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نیایش
۱۳:۳۷ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
خوبه