محمدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

سیمان، بلای جان درختان تهران

کارشناس شهرسازی ومحیط زیست گفت: سیمان و گرد آن یکی از مضرترین مواد برای محیط زیست و درختان محسوب می شود که علت اصلی خشک شدن درختان تهران است.

سیمان، بلای جان درختان تهرانمحمد باقر محمدی کارشناس شهرسازی و محیط زیست در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با اشاره به مشکلات محیط زیستی در شهر تهران اظهار کرد: برداشت‌های بی‌رویه آب از سفره‌های زیرزمینی و فعالیت چندمیلیون پمپ آب پر قدرت در زیر زمین در استان تهران موجب نشست زمین شده است.

وی افزود: کم آبی، آلودگی هوا، گرد وغبار، آفات گیاهی، حاشیه نشینی، خشک شدن درختان و جنگل ها، شکار بی رحمانه حیوانات و پرندگان که مفید ترین مدافعان آفات گیاهی و درختی هستند،به دلیل اینکه فرهنگ سازی مناسبی نداشتیم رو به افزایش است.

محمدی گفت: برداشت های بی رویه از کوه ها باعث ساییدگی و فرسایش آن شده وکوه ها حالت آنتنی و گیرندگی از ابر و باران را از دست داده اند، از این رو برای بازپروری کوه ها باید اقدام شود چرا که آب در کوهستان ها تولید می شود.

وی ادامه داد:شهرداری تهران در شمال شهر در منطقه هزار دره که مشرف به سد لیتان و رودخانه جاجرود است چند کوه مصنوعی از انباشت زباله و نخاله ایجاد کرده که باعث آلودگی آب های سطحی و عمقی آن منطقه و تهدیدی برای خاک منطقه شمال تهران شده است.

کارشناس شهرسازی ومحیط زیست تصریح کرد: شهرداری تهران چند سالی است که برای زیبا سازی معابرعمومی از سیمان استفاده می کند این درصورتی است که علاوه بر معابر،اطراف درختان را نیز سیمان کاری کرده که باعث خشک شدن درختان شهر تهران شده است.

وی افزود:سیمان و گرد آن یکی از مضرترین مواد برای محیط زیست و درختان است و کارخانه سیمان در بطن و حاشیه جنگل های کشور باعث خشک شدن و بازی با جان موجوداتی که برای درختان مفید هستند، شده است.

انتهای پیام/

سیمان، عامل خشکی درختان تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار