ساداتیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

آمریکا به دنبال آلترناتیوی جدید برای اعمال فشار به ایران است

دیپلمات سابق ایران در لندن گفت: آمریکا برای مقابله با ایران به دنبال آلترناتیو جدیدی است تا فشارها علیه کشورمان را افزایش دهد.

///جلال ساداتیان دیپلمات سابق ایران در لندن در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره قطعنامه مجلس نمایندگان آمریکا در حمایت از اغتشاش‌های ایران اظهار کرد: آمریکا تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا با ایران برخورد کند.

وی افزود: همواره به طور خاص نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و به طور عام لابی صهیونیست‌ها، آمریکا را تحریک به برخورد با ایران کرده است چراکه رژیم صهیونیستی بیشترین تهدید را از سوی ایران دریافت می‌کند.

دیپلمات سابق ایران در لندن اظهار کرد: آمریکا برای مقابله با ایران به دنبال آلترناتیو جدیدی است تا فشارها علیه کشورمان را افزایش دهد.

ساداتیان ادامه داد: با حضور داعش در منطقه، رژیم اشغالگر قدس آرامش بیشتری داشت زیرا این‌طور تصور می‌شد که ایران، عراق و سوریه درگیر این گروه تروریستی هستند بنابراین زمانی که بساط داعش در کشورهای منطقه برچیده شد صهیونیست‌ها تهدید بیشتری از سوی ایران دریافت کردند.

دیپلمات سابق ایران در لندن بیان کرد: آمریکا با تشکیل داعش، قصد داشت غده سرطانی دیگری در منطقه به وجود آورد تا به این شکل منطقه را با ناامنی روبه‌رو و مرزهای ایران را ناامن کند و در نهایت رژیم صهیونیستی را در موضع امنی قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا در مقطعی دیگر به سراغ استقلال اقلیم کردستان رفت تا بتواند برای ایران غده سرطانی دیگری ایجاد کند و پس از آن در اقدامی با همکاری عربستان استعفای سعد حریری را شکل داد که به نتیجه‌ای نرسید.

ساداتیان با بیان اینکه آمریکا از زمان ریاست جمهوری اوباما تلاش کرد برجام را باشکست مواجه کند اما موفق نشد، اظهار کرد: زمانی که ترامپ اعلام کرد برجام را پاره می‌کند، افراد هم حزبی‌اش به او تفهیم کردند که چنین امری امکان پذیر نیست.

دیپلمات سابق ایران در لندن افزود: آمریکا اکنون به بهانه حقوق بشر در جریان اغتشاش‌های اخیر ایران قصد دارد فرصتی به دست آورد تا کشورمان را محکوم کند به همین دلیل خواستار رسیدگی به این موضوع در شورای امنیت بود که در این زمینه هم موفق نشد.

وی خاطرنشان کرد: اقدام کنگره آمریکا در خصوص اغتشاش‌های ایران مثل سایر اقدامات ایالات متحده علیه کشورمان کاری بی فایده بود.

انتهای پیام/

آمریکا با ابزارهای جدید فشار علیه ایران را افزایش می‌دهد

 

برچسب ها: برجام ، وزارت خارجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار