توزیع ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات عشایری در کشور/ سهم استان فارس ۱۲ میلیارد تومان

مدیرکل بهسازی تولید سازمان امور عشایر کشور از توزیع ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات عشایری در کشور خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ داریوش نعمت‌الهی مدیرکل بهسازی تولید سازمان امور عشایر کشور در جلسه شورای عشایری استان فارس با بیان اینکه سه نوع تسهیلات برای عشایر در نظر گرفته شده که تاکنون دو نوع آن ارائه شده است که ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی با سود ۴ درصد به منظور جبران خسارت ناشی از خشکسالی در کل کشور توزیع شده است، افزود: سهم استان فارس از این تسهیلات ۱۲ میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: مشکل اصلی ما در ارائه این تسهیلات تامین وثیقه بود که با ضمانت زنجیره‌ای این مشکل برطرف شد.

نعمت الهی اظهار داشت: تسهیلات بعدی از محل صندوق توسعه ملی تامین می‌شود که سهم استان فارس ۵ میلیارد تومان است که ظاهرا بیش از ۲ برابر این مبلغ به بانک عامل معرفی شده، اما متاسفانه استان فارس از ین اعتبار تاکنون جذبی نداشته است.

وی با بیان اینکه این اعتبارات به دلیل بروکراسی اداری تاکنون در فارس جذب نشده است، افزود: تسهیلات صندوق توسعه ملی اگر در یک استان جذب نشود به استان‌های دیگر تعلق می‌گیرد بنابراین اگر مسئولان استان برای جذب این اعتبار سرعت عمل نداشته باشند این تسهیلات از استان خارج می شود.

مدیرکل بهسازی تولید سازمان امور عشایر کشور با بیان اینکه در تسهیلات ۱.۵ میلیارد دلاری که توسعه اشتغال روستایی و عشایر در نظر گرفته شده ۷ رسته برای امور عشایر در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: باید تمهیدات لازم برای افزوده شدن رسته دامپروری به این رسته‌ها اندیشیده شود.
منبع: خبرگزاری تسنیم
انتهای پیام/ر

اعطای تسهیلات کم‌بهره به عشایران فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار