روستای بدون بیکار؛

اجرای طرح روستای بدون بیکار در لرستان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای لرستان از اجرای طرح روستای بدون بیکار در استان خبر داد و گفت: در ابتدای طرح در هر شهرستان یک روستا به‎عنوان روستای پایلوت انتخاب می‎‏شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ رحمن قلاوندمدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای لرستان اظهار کرد: علاوه بر برنامه‎هایی که در سند مهارت استان برای مهارت آموزی و توسعه توانمندی‎های شغلی روستاییان پیش‌بینی شده است، طرح ویژه روستای بدون بیکار را تحت اشراف معاونت هماهنگی امور اقتصادی و منابع استانداری و با همکاری فرمانداران، جهاد کشاورزی استان، حوزه ‎‌های مدیریتی امور روستایی استان، رؤسای مراکز آموزش فنی و حرفه‎ای و ادارات کار اجرا می‏‎شود.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح،درهر شهرستان یک روستا به ‎ عنوان روستای پایلوت انتخاب می‎‏شود و با استخراج شاخص ‎‌های جمعیتی و فهرست مشاغل بومی و امکان پذیر با توجه به شرایط اقلیمی و جمعیتی، جدول توسعه مشاغل آن روستا تهیه و برنامه ‎‌های آموزشی مناسبی اجرا خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ‎‌ای لرستان تصریح کرد: در نهایت با ساماندهی اهالی روستا در قالب تعاونی‎ها یا گروه ‎‌های کاری با اعطای تسهیلات لازم از سوی کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری در حرف و مشاغل مورد علاقه خود فعالیت خواهند کرد، هدف کلی این برنامه رفع موانع و توسعه اشتغال روستای پایلوت، اصلاح روش ‎‌های اجرایی و تعمیم نتایج آن به سایر نقاط روستایی است.

قلاوند اضافه کرد: با توجه به اینکه روستاییان مولدترین اقشار اجتماعی هستند و می ‎ توانند نقش بسیار مهمی در پیاده سازی برنامه ‎‌های اقتصاد مقاومتی ایفا کنند و در صورت پرداختن به بعد اقتصاد معیشت خانوار روستایی و توزیع شایسته امکانات از مهاجرت ‎‌های بی ‎ رویه پیشگیری خواهد شد و ساختار و بافت این بخش مهم از جامعه از آسیب ‎‌ها محفوظ خواهد ماند.

وی بیان کرد: اعتقاد بر این است که پرداختن به مقوله عدالت اجتماعی و توزیع مناسب امکانات بازدارنده و کنترل کننده مهاجرت بوده کاهش نرخ مهاجرت را در پی خواهد داشت و ما دستگاه ‎‌های مجری در قالب این طرح با نظارت معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استانداری لرستان در این جهت تلاش خواهیم کرد به سهم خود گام ‎‌های بیشتری برداریم.

انتهای پیام/م

طرح روستای بدون بیکار در لرستان اجرامی شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
رستم
۲۰:۵۷ ۲۱ دی ۱۳۹۶
برای وام اشتغال روستا عشایر