ساخت شهرک نمونه اسکان عشایری در فیروزآباد/ فارس رتبه چهارم کشور در زمینه دامپروری

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار فارس از ساخت شهرک نمونه اسکان عشایری در استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ یدالله رحمانی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار فارس در جلسه شورای عشایری استان فارس با تاکید بر اینکه شهرداری شیراز هر چه سریع‌تر احداث ۶ کیلومتر ایل راه غرب شیراز را تعیین تکلیف کند، گفت: با توجه به تامین بودجه بازسازی دبیرستان عشایری شیراز عملیات اجرایی این پروژه ظرف یک ماه آینده باید آغاز شود.

وی افزود: قرار است کانون اسکان عشایر مهکویه فیروزآباد به عنوان یک شهرک اسکان نمونه در زمینه توسعه اشتغال، توسعه صنایع دستی و حفظ آداب و رسوم عشایری مطرح شود و منابع اعتباری مناسبی برای آن در نظر گرفته شده و انتظار داریم که اعتبارات ملی نیز به این طرح اختصاص یابد.

رحمانی ادامه داد: دامپروی جز جدانشدنی جامعه عشایری و روستایی است و استان فارس نیز در زمینه دامپروری رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است.

مسئول تسهیلات سازمان امور عشایر استان فارس نیز در این جلسه اظهار داشت: امسال ۱۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات خشکسالی، ۵ میلیارد تومان تسهیلات توسعه زنجیره تولید گوشت قرمر و ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات توسعه روستایی و عشایری به استان فارس اختصاص یافته است.

پارسانیا با بیان اینکه تا پایان آذرماه ۸۷ درصد تسهیلات خشکسالی سهم عشایر، ۸۵ درصد تسهیلات خشکسالی سهم تشکل‌های عشایری جذب شده است، گفت: تسهیلات خشکسالی صندوق خرد زنان عشایر نیز در حال معرفی به بانک عامل است.

وی کمبود ضمانت کارمندی در بین عشایر، عدم پذیرش اسناد و املاک عشایری و روستایی از سوی سیستم بانکی را از جمله مشکلات عشایر در دریافت این تسهیلات عنوان کرد.
انتهای پیام/ر

احداث شهرک نمونه اسکان عشایری در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار