گزارش «مک مستر» به شورای امنیت سازمان ملل درباره افغانستان

«مک مستر»، مشاور امنیت ملی آمریکا در دیدار با «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت در مورد مساله افغانستان به بحث و گفتگو پرداخت.

گزارش «مک مستر» به شورای امنیت سازمان ملل درباره افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، جنرال «مک مستر»، مشاور امنیت ملی آمریکا در دیدار با «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت در مورد مساله افغانستان به بحث و گفتگو پرداخت.

«واسیلی نبنزیا»، سفیر روسیه در سازمان ملل در گفتگو با رسانه ها گفت که مستر توضیحات بسیار خوب و مفیدی در مورد افغانستان به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده است.

سفیر روسیه در سازمان ملل در این خصوص گفت: در گفتگو با مستر اعلام کردم که با بسیاری از نکاتی که از طرف آمریکا مطرح شده موافقم و توافق کامل خود را در مورد بیانیه ای که در خصوص نیاز به کمک های روسیه و ایالات متحده در افغانستان منتشر شده، ابراز کردم.

سفیر روسیه همچنین گفت که اظهارات «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه را که در ماه دسامبر سال گذشته در جریان یک نشست خبری مطرح کرده بود، به مشاور  امنیت ملی آمریکا یادآوری کرده است.

مهر نوشت: لازم به ذکر است که پوتین در این نشست خبری بر نیاز به همکاری مشترک بین ایالات متحده و روسیه در افغانستان تاکید کرده بود.

رئیس جمهوری روسیه همچنین اعلام کرده بود که در صورت عدم حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان، وضعیت این کشور وخیم تر از حالت کنونی می شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار