مسعودی فرید در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

50 درصد کودکان کار و خیابان را اتباع غیر ایرانی تشکیل می‌دهند

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: بر اساس آخرین آمار 50 درصد کودکان کار و خیابان در کشور را کودکان غیر ایرانی تشکیل می دهند.

50 درصد کودکان کار و خیابان را اتباع غیر ایرانی تشکیل می‌دهند/ ارسال آئین نامه جدید ساماندهی به وزارت تعاونحبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: نوع کودکان کار و خیابان به مرور زمان عوض می‌شود و در بحث ملیت این کودکان نیز، همواره با تغییر ملیت کودکان کار و خیابان مواجه هستیم.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار سازمان بهزیستی در حال حاضر 70 درصد کودکان کار و خیابان در پایتخت، ملیت غیر ایرانی دارند و آمار این کودکان طی 13 سال گذشته که آئین نامه کودکان کار و خیابان به تصویب رسیده بود، بسیار کمتر از آمار فعلی بود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: با وجود اینکه آئین نامه سال 1384، آئین نامه بسیار خوبی بود، اما در هر صورت با کم و کاستی هایی همراه بود و این مسئله به مرور زمان مشخص شد.

مسعودی فرید خاطرنشان کرد: روند رو به رشد کودکان کار و خیابان غیر ایرانی و آمار 50 درصدی این کودکان در سایر استان های کشور، ضرورت افزایش نقش آفرینی وزارت کشور، اداره اتباع بیگانه و همچنین نقش وزارت امور خارجه در مسئله ساماندهی این کودکان به شدت حس می شد، بر همین اساس بازنگری و تدوین آئین نامه جدید برای ساماندهی کودکان کار و خیابان صورت گرفت.

وی یادآور شد: آئین نامه جدید ساماندهی کودکان کار و خیابان طی روزهای اخیر تدوین شد و مورد بررسی رئیس سازمان بهزیستی کشور قرار گرفت و در حال حاضر برای تایید نهایی به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال شده است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: پس از ارجاع آئین نامه جدید ساماندهی کودکان کار و خیابان به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و انجام اصلاحات و لحاظ کردن تغییرات مورد نیاز افراد صاحب نظر این وزارتخانه، آئین نامه در نهایت به هیئت دولت ارسال می‌شود.

مسعودی فرید اظهار کرد: در سال 1384 آئین نامه ساماندهی کودکان کار و خیابان در هیئت دولت به تصویب رسیده است و پیشنهاد سازمان بهزیستی این است که این بار نیز یا در هیئت دولت و یا در شورای رفاه، مورد بررسی قرار گیرد و در نهایت به تصویب برسد و البته تشخیص نهایی با وزیر تعاون است.

انتهای پیام/

ارسال آئین نامه جدید ساماندهی کودکان کار و خیابان به وزارت تعاون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار