فرصتی طلایی برای کارآفرینان کرمانی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: طرح ملی اشتغال فراگیر، یک طرح کلان اقتصادی است که رویکرد تامین منابع مالی را در خصوص ایجاد اشتغال دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،جعفر رودری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: این طرح علی الخصوص برای واحد‌های تولیدی نیمه فعال و مشکل دار می‌باشد که در کوتاه مدت و در طول مدت یک سال بتوانند به مرحله ظرفیت کامل برسند و در حال حاضر شرایط تامین منابع مالی این طرح فرصتی طلایی برای کارآفرینان استان و افرادی که به دنبال راه اندازی کسب و کار هستند، می‌باشد.

وی بیان کرد: در سطح ملی اشتغال فراگیر با رقمی حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان تامین مالی می‌شود که سهمیه استان کرمان تا الان حدود ۶۱۸ میلیارد تومان بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در ادامه این مطلب افزود: همچنین ۱/۵ میلیارد دلار هم از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی و عشایری در کشور دیده شده است، که با اختصاص سهمیه داخلی بانک‌ها این رقم در مجموع حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان می‌باشد که با رقم مربوط به اشتغال فراگیر بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان منابع دیده شده در بخش تامین مالی، برای راه اندازی بنگاه‌های موجود و همچنین بنگاه‌های جدید و سرمایه در گردش می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان علاوه بر موارد ذکر شده، اشتغال حمایتی مشاغل خرد و کوچک و همچنین افراد تحت حمایت سازمان‌های بهزیستی و کمیته امداد را در طرح داریم، بیان کرد: در کل کشور مجموعا حدود ۳۱ هزار میلیارد تومان برای طرح ملی اشتغال در نظر گرفته شده که از این میزان حدود ۱۳۷۰ میلیارد تومان برای استان کرمان اختصاص داده شده است.

رودری در پایان اشتغال را یکی از مباحث مهم جامعه و از سیاست‌های اقتصادی کلان دولت دانسته و گفت: در جلسه اتاق فکر سازمان به دنبال این هستیم، همچون سایر موارد، در مرحله اجرایی، برنامه‌ها و نظرات صاحبنظران دانشگاهی و مراکز تحقیقاتی را گرفته و بعد از اینکه هر طرح به لحاظ علمی و کارشناسی کاملا چکش کاری شد، در مقوله سیاستگذاری و اجرا، با آمادگی بیشتر و پشتوانه کارشناسی قوی‌تر ورود نمائیم.

انتهای پیام/ی

۳۱ هزار میلیارد تومان برای طرح ملی اشتغال در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار