تاکید بر انتقال دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در قزوین

مدیرکل امور ابنیه و اموال وزارت امور خارجه گفت: باید مکان دیگری را برای دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در قزوین در نظر گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ اکبر امینیان مدیرکل امور ابنیه و اموال وزارت امور خارجه در دیدار با استاندار قزوین افزود: ساختمان دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در قزوین قدیمی است و استاندارد‌های لازم را برای فعالیت این دفتر ندارد به همین منظور باید مکان دیگری را جایگزین آن کرد.

امینیان اضافه کرد: در صورت واگذاری این ساختمان به میراث فرهنگی تکلیف فعالیت این دفتر مشخص نیست و باید برای آن تدبیری اندیشیده شود.

وی اضافه کرد: برخی از این دفاتر در استان هایی، چون خراسان رضوی و آذربایجان شرقی متعلق به خود وزارت امور خارجه است و مابقی متعلق به سایر دستگاه‌های دولتی هستند.

امینیان اضافه کرد: در بقیه دفاتر که ساختمان آن‌ها در تملک ما نیست باید با همکاری استان‌ها مکان مناسبی برای فعالیت‌های آن‌ها اختصاص یاید.

استاندار قزوین هم در این جلسه گفت: قزوین از جمله استان‌هایی است که هم رفت و آمد اتباع خارجی در آن زیاد است و هم افراد مختلفی در آن اقامت دارند که با خارج از کشور در ارتباط هستند و این نیازمند دریافت خدمات کنسولی است.

عبدالمحمد زاهدی افزود: ساختمان فعلی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در قزوین متعلق به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است و هم اکنون در کمیسیون لوایح در حال تصمیم گیری است تا به میراث فرهنگی واگذار شود.

وی اضافه کرد: در صورت تصویب واگذاری این مکان به میراث فرهنگی می‌توان بر اساس قانون از ساختمان‌های بلااستفاده ادارات، مکانی دیگری را به دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه اختصاص داد.

دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه قزوین در ۱۷ مردادماه سال ۹۲ افتتاح شد.

این دفتر در خانه تاریخی سردار مفخم از بنا‌های دوران قاجار راه اندازی شده است و قبلا از آن به عنوان صورت خانه، دادگستری، مدرسه و خانه فرهنگ استفاده می‌شد.

انتهای پیام/

دیدار مدیرکل امور ابنیه و اموال وزارت امور خارجه با استاندار قزوین

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار