برگزاری هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن در مازندران

هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن ویژه کارکنان و خانواده‌های نیروی انتظامی منطقه دو کشور در مازندران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، آیت الله شیخ حسین گنجی عضو جامع مدرسین حوزه علمیه قم گفت: هر آیه‌ای از قرآن پیامی دارد و اگر بخواهیم از روایات استفاده کنیم، باید ویتامینش را بگیریم.

وی افزود: اگر انسان می‌خواهد، بداخلاقی اش تبدیل به خوش رفتاری شود، باید همواره ذکر صلوات داشته و قرآن بخواند تا تمام خستگی هایش رفع شود.

استاد اخلاق در حرم مطهر حضرت معصومه (س) و بیت امام راحل با بیان اینکه با گوش دادن به قرآن تمام زمان و مکان انسان زود می‌گذرد، گفت: انسان باید اسرار قرآن را بفهمد و این کار نیاز به طهارت نفسانی و قلب و بدن پاک دارد.

آیت الله گنجی با بیان اینکه نوشتن قرآن بر پوست انسان مرده حرام است و با مرکب نجس حرام است، افزود: فهم و درک قرآن بر قلب مرده حرام است و محال است دل آلوده، اسرار قرآن را بفهمد.

وی با اشاره به اینکه ما قرآن را در کنار امیرالمومنین و ائمه اطهار داریم، گفت: درک قرآن منهای اهل بیت ممکن نخواهد بود و برای بهره گیری از قرآن باید زندگی با طهارت و تقوا داشته باشیم.

عضو جامع مدرسین حوزه علمیه قم افزود: شرط فهم قرآن و استفاده معرفتی از قرآن ترک گناه است چرا که گناه دل را می‌میراند و دل مرده مثل پوست حیوان مرده است که قرآن در آن اثر نمی‌کند.

افتتاحیه هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن ویژه کارکنان و خانواده‌های نیروی انتظامی منطقه دو کشور با حضور استان‌های "مازندران، گیلان، گلستان و سمنان" به میزبانی فرماندهی انتظامی استان مازندران در ساری برگزار شد.

انتهای پیام/آ

برگزاری مسابقات قرآنی در ساری

برچسب ها: تفسیر قرآن ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار