تجری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ضعف خدمت رسانی به زلزله زدگان ایثارگر کرمانشاهی به دلیل نقص قوانین

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: نبود قوانین مناسب برای حمایت از ایثارگران زلزله زده، اوج ظلم و تعدی در خصوص جامعه ایثارگری مناطق غرب کشور است.

ضعف خدمت رسانی به زلزله زدگان ایثارگر کرمانشاهی به دلیل نقص قوانینفرهاد تجری نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد:تاکنون خانواده شهدا و ایثارگران در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه پس از وقوع زلزله خدمات و کمک‌های مناسبی را از بنیاد شهید دریافت نکرده‌اند.

وی تصریح کرد: علی رغم حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مناطق زلزله زده، رفع نیازمندی‌های خانواده‌های ایثارگر و شهدا به خوبی پیش نرفته است و البته این امر، به مفهوم مشکل در ساختار مدیریتی بنیاد شهید نیست.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل عدم وجود قوانین مورد نیاز برای خدمت رسانی به ایثارگران آسیب دیده در مواقع بروز بحران، دست بنیاد شهید در حمایت از آسیب دیدگان حوادث و بلایای طبیعی بسته است و شرایط نامناسب زلزله زدگان ایثارگر در غرب کشور، نتیجه عدم وجود قوانین مورد نیاز در این زمینه است.

تجری ادامه داد: نبود قوانین مناسب و اجرایی برای حمایت از ایثارگران زلزله زده، اوج ظلم و تعدی در خصوص جامعه ایثارگری مناطق غربی کشور است و متاسفانه همسران و خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان و خانواده‌های آن‌ها، تاکنون خدمات مناسبی را پس از زلزله دریافت نکرده‌اند.

وی یادآور شد: در برخی از موارد همواره امتیازاتی برای خانواده شهدا و جامعه ایثارگران در نظر گرفته می‌شود، اما در وقوع زلزله اخیر به این افراد نوجه چندانی نشده است و به جرئت می‌توان گفت که میزان کمک نهادهای حمایتی چون کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور به مددجویان، بیشتر و بهتر از خدمات بنیاد شهید به خانواده جامعه ایثارگری بوده است.

احکام برنامه ششم توسعه ظرفیت تصویب قوانین حمایت از ایثارگران را دارند

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امیدوارم که قوانین در آینده به گونه‌ای اصلاح شوند که شرایط را برای حمایت از خانواده شهدا و ایثارگران فراهم کنند و نقص قوانین موجود در آینده به خوبی جبران شود.

تجری اضافه کرد: در حال حاضر علی رغم تبلیغاتی که وضعیت معیشتی جامعه ایثارگری را خیلی خوب جلوه می‌دهند، وضعیت خانواده‌های ایثارگران در عمل مطلوب نیست و واقعیت با تبلیغات موجود بسیار تفاوت دارد و این افراد در بسیاری از موارد از حقوق مسلم و عادی خود محروم هستند.

وی در خصوص تصویب قوانین جدید در حمایت از خانواده‌های ایثارگران در مواقع بروز بحران، اظهار کرد: بهترین قانون در حمایت از این خانواده‌ها قانونی است که در قالب لایحه از طرف دولت مطرح شود و متاسفانه اگر نمایندگان مجلس لایحه‌ای در خصوص حمایت از خانواده ایثارگران مطرح کنند، به دلیل بار مالی که به دنبال دارد، از طرف شورای نگهبان رد خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنیاد شهید و دولت باید طرح خود را برای به تصویب رسیدن قوانین مورد نیاز در حوزه حمایت از ایثارگران ارائه کنند و به نظر می‌رسد احکامی که در قانون برنامه ششم توسعه مطرح شده است، ظرفیت به تصویب رسیدن قوانین مورد نیاز در این حوزه را دارا است.

انتهای پیام/

فقدان قوانین مناسب برای حمایت از ایثارگران زلزله زده غرب کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار