،سردار فضلی:

سردار شهید فارسی الگوی مدیریت جهادی کشور است

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت : مدیریت جهادی یکی از ویژگی های بارز شهید علی فارسی این سردار بسیجی جهادگر کاشانی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سردار علی فضلی عصر امروز  در کنگره بزرگداشت جهادگر شهید سردار حاج علی فارسی شهید شاخص سازمان بسیج کارمندان کشور در کاشان، با ذکر خاطراتی از شهید علی فارسی گفت :  این  جهادگر شهید یک فرد نبود بلکه یک نهضت و انقلاب بود که حضور پررنگ این شهید والامقام و همچنین هدایت، حمایت و حماسه اطاعت از امام در وی مشهود بود.

دفاع از کشور باامکانات جهاد سازندگی انجام شد

وی در ادامه، تاکیدکرد: جهاد سازندگی همه امکانات کشور را برای دفاع از اسلام و کشور روانه جبهه های حق علیه باطل کرد.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس مردان تکلیف گرا دانست و افزود: این شهیدان والامقام لبیک و پاسخگویی به نائب حضرت صاحب الزمان (عج)، امام راحل را برای خودشان تکلیف می دانستند.

سردار فضلی، اظهارداشت :این شهیدان گلگون کفن اخلاق اسلامی را در مکتب بنیانگذارجمهوری اسلامی ایران آموخته بودند و آن را همواره رعایت می کردند.

به‌گفته‌وی، رزمندگان دلاور اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس به جز خدا به چیز دیگری اصلا فکر نمی کردند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین با یادآوری 21 دی سالروز عملیات غرورآفرین کربلای 5 ،گفت:  رهبری معظم انقلاب اسلامی  فرمودند «شب‌های عملیات کربلای 5  شب‌های قدر اين انقلاب است و انس با آن باعث وارسته شدن مي شود، هر کس آن عملیات را فراموش کند نامش از اردوگاه انقلاب قلم خواهد خورد، لذا باید این حادثه بزرگ را زنده نگه داریم.»

سردار فضلی، در پایان افزود : جهاد سازندگی در اوایل انقلاب نیز  نقش بسیار موثری داشت.

شایان ذکر است :کنگره یک روزه سردار جهادگر شهيد حاج علي فارسيشهید شاخص سازمان بسیج کارمندان کشور،در سالن اجتماعات فیض دانشگاه کاشان همراه با رونمایی از کتاب های «آفتاب کویر» و «جهادگران سنگر عاشقي» و نرم افزار «سردار جهادگر شهيد حاج فارسي» درراستای مستند سازي و اثرگذاري در بين قشرهای مختلف جامعه رونمایی شد.

سردار جهادگر شهيد حاج علي فارسي فرمانده پشتيباني و مهندسي جنگ جهاد سازندگي استان اصفهان يكي از 1700 شهيد شهرستان كاشان است كه در سال 1331 در كاشان متولد شد.

این شهید از ابتداي جواني در كنار تحصيل در حرفه خياطي براي كمك خرج خانواده فعاليت داشت و در تحصيلات نيز موفق بود.

شهيد فارسي در نشست های هفتگي و كلاس هاي قرآن حجت الاسلام محسن  قرائتي شرکت می کرد و همواره در برنامه هاي مختلف خدمت رساني به مردم فعال بود.

وی پس از تحصيلات به خدمت سربازي اعزام و با فرمان امام خميني (ره) پادگان را ترك مي‌كند و به صف مبارزان انقلاب مي پيوندد.

شهيد فارسي در مبارزه عليه رژيم منفور شاه شركت و حضور جدي داشت و  پس از پيروزي انقلاب با فرمان امام راحل مبني بر تشكيل جهاد، وارد جهاد سازندگي كاشان شد و تمام تلاش خود را در خدمت رساني به مردم به ویژه در روستاهایمحروم بكار گرفت.

وی با آغاز هجوم رژیم بعث به جمهوری اسلامی ایران و شروع جنگ تحمیلی در سال 59 همچون دیگر رزمندگان اسلام راهی جبهه هاي نور علیه ظلمت ششد و با تشكيل ستاد كمك رساني به مناطق جنگي به یاری سلحشوران اسلام شتافت.

شهيد فارسي پس از مدتي فرمانده پشتيباني و مهندسي جنگ جهاد سازندگي استان اصفهان را عهده دار می شود، در اين مسئوليت خطير می کوشد و در عمليات كربلاي 5 در 21 دي سال 1365 با اصابت گلوله توپ به خودرو به شهادت رسيد.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: دفاع مقدس ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.