رئیس دیوان محاسبات کشور:

لایروبی بنادر صیادی چابهار و کنارک سبب افزایش صید ماهی و اشتغال می‌شود

رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: لایروبی بنادر صیادی بریس، رمین، هفت تیر و تیس چابهار سبب افزایش صید ماهی و در نهایت ایجاد اشتغال بیشتر در جنوب سیستان و بلوچستان می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کشور پس از بازدید از نوار ساحلی، بنادر صیادی و ظرفیت‌های شیلاتی و اقتصادی چابهار اظهار داشت: چابهار علاوه بر فرصت‌های بیشمار اقتصادی، گردشگری، صنعتی، ظرفیت‌های فراوانی در زمینه صید ماهی و پرورش میگو دارد.

آذر افزود: فعالیت در بخش صید و پرورش ماهی و میگو در چابهار می‌تواند بخش زیادی از مشکلات اشتغال در چابهار و کنارک را برطرف کند.

وی حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در چابهار را عامل پیشرفت و توسعه این منطقه عنوان کرد و گفت: مسئولان ملی و محلی باید زمینه‌های حضور سرمایه گذاران را در این نقطه از ایران اسلامی فراهم کنند.

رئیس دیوان محاسبات کشور با اشاره به بازدید خود از ظرفیت‌های شیلاتی نوار ساحلی چابهار- گواتر اظهار داشت: با بهره گیری از ظرفیت اقتصاد دریا محور می‌توان مشکل اشتغال این منطقه را برطرف کرد.

آذر افزود: مسائل و مشکلات حوزه شیلات به ویژه لایروبی بنادر صیادی چابهار را پیگیری خواهم کرد.

 فرماندار  چابهار نیز  گفت: صیادان این منطقه با مشکلات زیادی روبرو هستند به طوری که بسیاری از آنان به دلیل تاخیر در لایروبی بندر بریس دست از کار کشیده اند.

ایوب درویشی افزود: چابهار در زمینه شاخص‌های توسعه انسانی با مشکلات زیادی مواجه است به طوری که بیش از ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر در حاشیه این شهر فاقد برق، آب، طرح هادی، فضای آموزشی و امکانات بهداشتی و درمانی هستند.

وی بیان کرد: اعتبارات باید براساس عدالت، میزان عقب ماندگی و محرومیت مناطق اختصاص پیدا کند.

فعللیت  ۱۱ بندر ماهیگیری و جایگاه تخلیه صید در چابهار

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان نیزگفت: ۱۱ بندر ماهیگیری و جایگاه تخلیه صید شامل بنادر تیس، کنارک، رمین، زرآباد، پزم، چابهار، بریس، گواتر، جد، تنگ و پسابندر در حوزه شهرستان‌های چابهار و کنارک برای صید و صیادی فعال هستند.

هدایت الله میرمرادزهی اظهار داشت: ۲ هزار و ۳۳۰ شناور شامل ۹۳۰ فروند لنج و هزار و ۴۰۰ فروند قایق صید و صیادی با حدود ۲۴ هزار نفر صیاد دائمی و فصلی در قالب ۳۴ تعاونی صیادی در حوزه اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان فعالیت دارند.

وی ادامه داد: لایروبی بنادر صیادی چابهار و کنارک، ساخت ایستگاه آتش نشانی، بهسازی، زیباسازی، آسفالت مسیر ورودی، خروجی، محوطه و روشنایی معابر ضروری است تا انگیزه صیادان برای کار و فعالیت دوچندان شود.

وی با بیان اینکه منطقه گواتر مستعد پرورش میگو است، گفت: هم اینک سایت پرورش میگو با هدف افزایش تولید میگو و ایجاد اشتغال بومی در رودیک چابهار با مشارکت بخش خصوصی در حال ساخت است.

وی از حضور رئیس دیوان محاسبات کشور و بررسی مشکلات شیلاتی قدردانی کرد و افزود: وقتی مسئولان کشوری از نقاط مختلف بازدید می‌کنند بهتر می‌توانند مسائل و مشکلات مردم را مورد رسیدگی قرار دهند.

شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان براساس سرشماری آبان سال ۱۳۹۵ با جمعیت ۲۸۳ هزار و ۲۰۴ نفر و ۴۸ هزار و ۱۴۷ خانوار از شمال به شهرستان‌های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان (مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار