تمدید قانون نظارت بر اینترنت در آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا تمدید قانونی را که به سرویس‌های امنیتی اجازه می‌دهد ارتباطات اینترنتی با خارج را کنترل کنند؛ تصویب کرد.

تمدید قانون نظارت بر اینترنت در آمریکابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه تمدید قانونی را که به سرویس های امنیتی اجازه می دهد ارتباطات اینترنتی با خارج را کنترل کنند؛ تصویب کرد. تمدید این قانون باید به تصویب مجلس سنا نیز برسد.

بر این اساس، بحث درباره این طرح در مجلس نمایندگان درپی انتشار توییت صبحگاهی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که از این طرح انتقاد کرد، آغاز شد و این در حالی است که کاخ سفید به صورت رسمی از آن حمایت کرده بود.

در نهایت ترامپ مجبور شد چند ساعت بعد این توییت را با عنوان «ما به این طرح نیاز داریم» اصلاح کند. نمایندگان آمریکا ماده 702 قانون اصلی تعیین کننده درچارچوب فعالیت های جاسوسی آمریکا را به مدت شش سال تمدید کردند ماده ای که اساس حقوقی به ویژه برنامه «پریسم Prism » نظارت بر شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک یا توییتر به حساب می آید.

افشاگری های ادوارد اسنودن در این زمینه در سال 2013 به رسوایی جهانی منجر شد. سرویس های اطلاعاتی آمریکا این مجوز جدید را برای دفاع از کشور در برابر تروریسم با استناد به اینکه هدف این قانون فقط غیر آمریکایی ها در خارج اند حیاتی توصیف می کنند. چون قانون اساسی آمریکا نظارت بر ارتباطات شهروندان آمریکایی را بدون حکم قاضی ممنوع کرده است.

انتهای پیام/

مجلس نمایندگان آمریکا قانون نظارت بر اینترنت را تصویب کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار