مدافع یوونتوس بهترین بازیکن سال مراکش شد

مهدی بن عطیه، مدافع 30 ساله و مراکشی باشگاه یوونتوس، به جایزه بهترین بازیکن سال 2017 مراکش دست یافت.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،مهدی بن عطیه، مدافع 30 ساله و مراکشی باشگاه یوونتوس، از سوی خوانندگان نشریه معتبر فرانس فوتبال به عنوان بهترین بازیکن سال 2017  منطقه مغرب آفریقاانتخاب شد.

این منطقه شامل کشورهای موریتانی، مراکش،لیبی ، تونس و الجزایر است.

بن عطیه برای کسب این عنوان با 8 بازیکن از الجزایر،مراکش و تونس رقابت داشت. پس از مهدی، ریاض محرز بازیکن الجزایری لسترسیتی که دوبار این عنوان را کسب کرده بود،در جای دوم ایستاد و  حکیم زیش دیگر بازیکن مراکشی سوم شد.


از 5 سال قبل که انتخاب بهترین بازیکن مراکش از سوی نشریه فرانس فوتبال بنا گذاشته شده است،این اولین باری است که یک بازیکن مدافع به عنوان بهترین بازیکن انتخاب می شود.


بن عطیه پس از یک خداحافظی کوتاه مدت از تیم ملی مراکش به این تیم بازگشت. او در 11 نوامبر 2017 یکی از گل های مراکش را برابر ساحل عاج (پیروزی 2-0) به ثمر رساند و موجب شد تیم ملی کشورش پس از20 سال بعد دوباره به جام جهانی برگردد.


بازی‌های زیبای بن عطیه در رده ملی نقش مهمی در صعود کشورش به جام‌جهانی پس از 20 سال انتظار داشت، گرچه این بازیکن فصل گذشته در یووه بیشتر نیمکت نشین بود اما با پیوستن بونوچی به میلان ،مهدی در ترکیب اصلی بیانکونری ها قرار گرفت و اکنون یکی از مهره های کلیدی سیستم الگری در خط دفاع راه راه پوشان تورین محسوب می شود.

رده بندی برترین های  سال 2017 منطقه مغرب به شرح زیر است:

1. مهدی بن عطیه (یوونتوس-مراکش)
2. ریاض محرز (لستر الجزایر)
3. حکیم زیش(آژاکس آمستردام مراکش)
4. فوزی غلام (ناپل الجزایر)
5. یوسف مساکنی(لخویا-تونس)
6. علی ملاحول (الاهلی-تونس)
7. وهبی خزری (رنه تونس)
8. نبیل دیرار (فنرباغه-مراکش)
9. صوفیانه هانی (اندرلخت-الجزایر)


انتهای پیام/


بهترین بازیکن مراکش مشخص شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.