رد مصونیت دیپلماتیک آسانژ از سوی انگلیس

انگلیس مصونیت دیپلماتیک افشاگر ویکی لیکس را نپذیرفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، "جولیان آسانژ"، بنیانگذار پایگاه افشاگر ویکی‌لیکس که از سال 2012 میلادی در سفارت اکوادور در لندن پناهنده شده و از بیم بازداشت به دست پلیس انگلیس نتوانسته از آنجا خارج شود و به گونه ای زندانی است تابعیت اکوادور کسب کرد.

دولت اکوادور با اعطای تابعیت به آسانژ استرالیایی و مصونیت دیپلماتیک تلاش کرده مشکل او را برای خروج از شرایطی که مشابه فرد زندانی است برطرف کند اما دولت انگلیس موقعیت دیپلماتیک او را نپذیرفت.

پس از کش و قوس های فراوان میان سوئد و آسانژ درباره نحوه رسیدگی به اتهام آزار جنسی وی که "آسانژ" آن را قویاً رد کرد و شاکی نیز نتوانست اسناد محکمه پسند ارائه کند دولت سوئد اعلام کرد پیگرد قانونی او را متوقف کرده است. اما آسانژ معتقد است اقدامی که تحت فشار امریکا برای تلافی درباره افشاگریهایش شکل گرفته همچنان نگران کننده است و بیم دارد به محض خروج از سفارت اکوادور تحویل امریکا شود و به همین علت نمی تواند از سفارت اکوادور خارج شود.

وزارت امور خارجه اکوادور پس از اعطای تابعیت اکوادور به آسانژ از دولت انگلیس خواست با او مانند یک فرد دیپلمات رفتار کند و مصونیت دیپلماتیک وی را به رسمیت بشناسد تا مشکل آسانژ برطرف شود اما دولت انگلیس تاکنون نپذیرفته است.

انتهای پیام/

انگلیس مصونیت آسانژ را رد کرد

برچسب ها: انگلیس ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار