بازدید استاندار گلستان از پروژه های راه آهن شمال شرق

استاندار گلستان و شمار دیگری از مسئولان استان از طرحهای اداره کل راه آهن شمال شرق ۲ بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ سید مناف هاشمی اﺳﺘﺎﻧﺪاﺭ ﮔﻠﺴﺘﺎﻥ در حاشیه بازدید از پروژه‌های ریلی استان ﮔﻠﺴﺘﺎﻥ ﮔﻔﺖ: دو خطه سازی محور سبز دشت به بندرگز به طول ۳۶ کیلومتر و با اعتبار ۱۰۷ میلیارد تومان برآورد شده بود که به نظر می‌رسد نهایتاً با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی به اتمام برسد.

ﻭی اﺩاﻣﻪ ﺩاﺩ:بخش عمده‌ای از عملیات اجرایی این پروژه صورت گرفته و پل‌هایی نظیر پل قره سو قدری در سرعت پروژه تاثیر داشته اند و پیش بینی می‌شود نهایتاً تا فروردین سال آینده این طرح به بهره برداری برسد.

ﻫﺎﺷﻤی ﮔﻔﺖ: با پیگیری صورت گرفته طرف مدت ۲ ماه طرح ۴ خطه سازی، ۸۰۰ متر در ایستگاه اینچه برون با همت همه دست اندرکاران امر اجرایی شد.

ﻭی اﻓﺰﻭﺩ: پروژه برقی سازی مسیر اینچه برون به گرمسار بر اساس تفاهم دوکشور جمهوری اسلامی ایران و روسیه از طریق فاینانس و با اعتبار ۱.۲ میلیارد یورو اجرایی می‌شود.

ﻫﺎﺷﻤی ﮔﻔﺖ: یکی از مطالبات جدی مردم استان ایجاد خط آهن گرگان به مشهد است که بنا بر جلسات متعددی که طی این زمان کوتاه با معاونین و شخص وزیر راه و شهر سازی داشته ایم مقرر گردیده که بخشی از این پروژه با اعتبار ۱۰۰ میلیون دلاری پروژه برقی کردن مسیر ریلی گرمسار به اینچه برون اجرایی شود و مابقی از مسیر سرمایه گذاری BOT و یا فاینانس صورت پذیرد.

ﻭی اﻓﺰﻭﺩ:اگر تفاهم نامه‌های لازم ﺑﺮای برقی سازی مسیر گرمسار به اینچه برون تا نوروز ۹۷ صورت پذیرد، مقرر ﺷﺪه اﺳﺖ این پروژه ظرف مدت ۴ سال اجرایی ﺷﻮﺩ.

اﻧﺘﻬﺎی ﭘﻴﺎﻡ/ م
 
 

استاندار گلستان از راه آهن شمال شرق ۲ بازدید کرد

 
برچسب ها: استاندار ، راه آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار