زنده نگهداشتن روحیه پهلوانی در ارومیه/مراسم بزرگداشت سالگرد جهان پهلوان تختی برگزار شد

پنجاهمین مراسم بزرگداشت سالگرد جهان پهلوان تختی پنج شنبه شب با حضور دوستداران آن مرحوم در زورخانه ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛کشتی یکی از قدیمی ترین ورزش های دنیا محسوب می شود که ورزشکاران ایرانی نیز در این عرصه به موفقیت های چشمگیری دست یافته اند. کشتی پهلوانی در میان سبک های گوناگون ملی و محلی، فراگیرترین نوع آن به شمار می رود. در این ورزش تاریخی نام نیک پهلوانی چون غلامرضا تختی وجود دارد، او که در میدان های مختلف ملی و بین المللی با منش و اخلاق ورزشکاری، افتخارهای بی شماری را برای کشورمان به ارمغان آورد تا به حق لقب جهان پهلوان را از آن خویش سازد. 

 تختی، نماد و سمبل ورزش ایران و از نسل پهلوانان اساطیری و ماندگار تاریخ ایران است. مردی که واژه های زیبای پهلوانی، جوانمردی، گذشت، دینداری، مردانگی و فداکاری، به نام او گره خورده است. 

زنده نگهداشتن روحیه پهلوانی در ارومیه/مراسم بزرگداشت سالگرد جهان پهلوان تختی برگزار شد

به خاطر زنده نگهداشتن روحیه پهلوانی ، شب گذشته پنجاهمین مراسم بزرگداشت سالگرد جهان پهلوان تختی با حضور محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی، علیرضا رادفر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار،عبدالله چمن گلی مدیر کل ورزش و جوانان استان و جمعی از ورزشکاران، قهرمانان، و پیشکسوتان  محل زورخانه تختی ارومیه برگزار شد.

محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در مراسم بزرگداشت سالگرد جهان پهلوان تختی افزود:در طول مدتی که در خدمت مردم عزیز استان آذربایجان غربی هستم تلاش خواهیم کرد تا این استان را به جایگاه واقعی خود در کشور برسانیم.

زنده نگهداشتن روحیه پهلوانی در ارومیه/مراسم بزرگداشت سالگرد جهان پهلوان تختی برگزار شد

احداث زورخانه ی جدید در ارومیه

عبدالله چمن گلی مدیرکل ورزش و جوان آذربایجان غربی نیز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ گفت:تختی از نام آورترین و پرافتخار‌ترین چهره های تاریخی ورزش ایران است که با وجود گذشت پنجاه سال همچنان از وی به عنوان قهرمان کشتی در جهان یاد می شود. 

 مدیرکل ورزش و جوان آذربایجان غربی ادامه داد: حس تعلق داشتن به جامعه و جوانمرد بودن وی و پیوستگی با مردم از بارزترین ویژگی های غلامرضا تختی بود ،که او  در قلب ها و یادها ماندگار کرد.

وی با اشاره به اینکه جوانان باید جهان پهلوانان تختی را الگویی برای خود قرار دهند ادامه داد: تختی برای مردم زندگی می کرد و نه برای نام ، برای رضای خدا زندگی می کرد و نگاه دنیایی به زندگی نداشت.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی افزود: در دهه فجر امسال  با حمایت های استاندار و کمک های مالی خیرین ورزش کلنگ  احداث زورخانه ی جدید در ارومیه به زمین زده خواهد شد.

چمن گلی با اشاره به اینکه ورزش زورخانه ای، پرچمدار اخلاق حسنه در ورزش است گفت: برای توسعه این رشته تاریخی و ملی می بایست تمام تلاش خود را در برنامه ریزی بیشتر برای فعالیت های جاری این رشته ارزشی در سراسر کشور دو چندان کرد.

زنده نگهداشتن روحیه پهلوانی در ارومیه/مراسم بزرگداشت سالگرد جهان پهلوان تختی برگزار شد

در پایان این مراسم که ورزشکاران و قهرمانان المپیکی و آسیایی حضور داشتند همایل پهلوانی از سوی دکتر چمن گلی مدیرکل ورزش و جوانان و کریم آسیایی رئیس هیات زورخانه‌ای و پهلوانی استان به استاندار آذربایجان غربی اهدا شد.

جهان پهلوان تختی در همه مبارزاتش، مردانه و جوانمردانه با حریفان خود کشتی می گرفت و روح پهلوانی در تمام کشتی های او به خوبی نمایان بود.

انتهای پیام /ن.م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.