لزوم برگزاری جلسات قرائت و تفسیر قرآن برای مهجوریت‌زدایی از آن

کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی فامنین با بیان اینکه یکی از راه‌های مهجوریت زدایی قرآن کریم، برگزاری جلسات قرائت و تفسیر است، گفت: قرآن کریم دارای مفاهیم والایی است که درک آیات آن بدون تدبر ممکن نیست.

لزوم برگزاری جلسات قرائت و تفسیر قرآن برای مهجوریت‌زدایی از آنبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ امید رسولی،کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی فامنین با اشاره به برگزاری حلقه‌های تفسیری قرآن کریم در شهرستان فامنین اظهار داشت: تلاوت ظاهری قرآن کریم کافی نیست بلکه باید از قرآن مهجوریت زدایی شود.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های مهجوریت زدایی قرآن کریم، برگزاری جلسات قرائت و تفسیر است، افزود: قرآن کریم دارای مفاهیم والایی است که درک آیات آن بدون تدبر ممکن نیست.

کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فامنین تصریح کرد: یکی از وظایفی که بر عهده مومنین بوده این است که باید قرآن را از مهجوریت خارج کنند تا مصداق افرادی نباشند که مورد گله و شکایت پیامبر گرامی اسلام(ص) قرار گرفته اند که در آیه 30 سوره مبارکه فرقان از آن سخن به میان آمده است.

وی ابراز داشت: در سطح شهرستان فامنین علاوه بر برنامه «تلاوت نور» که در مساجد بعد از نماز، قرآن کریم قرائت و تفسیر می‌شود جلسات هفتگی قرائت و تفسیر و آموزش تجوید نیز در حال برگزاری است.

رسولی عنوان کرد: سه نور هدایت فامنین و جلسه قرائت و تفسیر ماماهان که چهارشنبه شب‌ها و همچنین جلسه تفسیر قرآن و نهج البلاغه فامنین که جمعه و شنبه شب‌ها بصورت هفتگی و مستمر برگزار می‌شود نمونه‌هایی از جلسات و حلقات تفسیری قرآن کریم در شهرستان فامنین است.

انتهای پیام/خ

برگزاری جلسات قرائت و تفسیر قرآن برای مهجوریت‌زدایی از آن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.