استقبال از طرح همسان گزینی خیلی خوب بوده است

مدیر دفتر مؤسسه فرهنگی و هنری تبیان اصفهان گفت: استقبال از طرح همسان گزینی خیلی خوب بوده است، کیفیت ازدواج‌های انجام شده بالا بوده و همچنین تاکنون هیچ کدام از ازدواج‌ها منجر به طلاق نشده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سیدعلی حکمت‌منش  با اشاره به گذشت بیش از 2 سال از اجرایی شدن طرح ملی همسان‌گزینی تبیان در استان اصفهان، اظهار کرد: استقبال از این طرح خیلی خوب بوده است، باید چند مورد در نظر گرفته شود، نخست اینکه مردم مطلع شوند که یک چنین طرحی وجود دارد.

وی افزود: دومین موردی که باید لحاظ شود این است که با توجه به سابقه بدی که در فضای مجازی در مورد ازدواج وجود دارد، به چنین سیستمی که راه‌اندازی شده است اعتماد کنند، این دو مورد کار را با یک تجارت سابقه‌دار متمایز می‌کند.

مدیر دفتر موسسه فرهنگی و هنری تبیان اصفهان گفت: با توجه به تحلیل‌های شکل گرفته هم آمار استقبال از این طرح خوب بوده و هم کیفیت ازدواج‌های انجام شده است بالا بوده؛ تاکنون هم هیچ کدام از ازدواج‌ها منجر به طلاق نشده است.

وی عنوان کرد: از رسانه‌ها درخواست کمک خودجوش برای پیشبرد موضوع ازدواج داریم، امر ازدواج شاخ و برگ‌های مختلفی دارد و ما در مورد نیروی انسانی، مکانی و... سرمایه‌گذاری‌هایی انجام دادیم، همچنین شبکه قوی واسطه‌های مورد اعتماد را تشکیل دادیم و در حال تشکیل شبکه مشاوران هستیم.

حکمت‌منش بیان داشت: این فعالیت‌ها و کارهای انجام شده برای به نتیجه رسیدن نیاز به اطلاع رسانی دارد، خواهش ما از رسانه‌ها ورود به این موضوع است چرا که مؤسسه تبیان تنها دارنده مجوز یک چنین فعالیتی است، این مؤسسه مورد تأیید وزارت ورزش و جوانان، قوه قضائیه و ارگان‌های مرتبط با موضوع است و لازم است که این موضوع در خانواده‌ها فرهنگ‌سازی شود.

وی ابراز داشت: فرآیند همسان‌گزینی کاملاً رایگان است و هیچ وجهی برای ثبت‌نام، راستی آزمایی و معرفی دریافت نمی‌کنیم، با توجه به اینکه کار یک فعالیت خداپسندانه است بهتر است که همه دست به دست هم دهند تا این بار را به مقصد برسانند و در فرهنگ‌سازی، جلب اعتماد و اطلاع رسانی آن همه کمک کنند.

گفتنی است سامانه همسان گزینی در راستای گسترش فرهنگ صحیح ازدواج از طریق انتخاب صحیح و با محوریت خانواده در جهت دستیابی جوانان به ازدواجی با 4 محور «به هنگام، آگاهانه، آسان و پایدار» سعی بر آن دارد تا با برقراری ارتباطی نظام‌مند، هدف‌دار و مؤثر بین واسطه‌ها و معرف‌ها و مخاطبین عرصه ازدواج(مجردان در سن ازدواج)؛ همیار جوانان، خانواده‌ها و جامعه در این امر مهم باشد.

علاقه‌مندان به مشارکت در این طرح خیر و جوانانی که به دنبال ازدواج و پیدا کردن همسری با شرایط دلخواهشان هستند می‌توانند به وب سایت hamsan.tebyan.net مراجعه و اقدام به ثبت‌نام اینترنتی کنند.

 

انتهای پیام/م

 

اجرای طرح همسان گزینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.