در گفتگو با وال استریت ژورنال؛

حریری: حضور حزب‌الله در دولت لبنان باعث ثبات است/روابط با ایران باید به بهترین شکل باشد

سعد حریری با تأکید بر دور ماندن لبنان از اختلافات میان ایران و عربستان سعودی، اعلام کرد مشارکت حزب‌الله در دولت لبنان باعث ثبات این کشور است.

حریری: حضور حزب‌الله در دولت لبنان باعث ثبات است/روابط با ایران باید به بهترین شکل باشدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم، «سعد حریری» نخست‌وزیر لبنان اعلام کرد با مشارکت حزب‌الله در دولت این کشور مخالفتی نمی‌کند. وی همچنین بر ضرورت دور ماندن لبنان از رویارویی میان ایران و عربستان سعودی تأکید کرد.

حریری، در گفت‌وگو با نشریه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال» که روز گذشته منتشر شد، گفت: «حزب‌الله یکی از اعضای دولت است و این دولت فراگیر، تمامی احزاب سیاسی را وارد پیکره خود کرده است و همین امر ثبات سیاسی در لبنان را موجب می‌شود... هدف اساسی من حفظ ثبات سیاسی جهت اتحاد در کشور است».

سعد حریری، در موقعیتی متناقض با اظهارات مطرح‌شده خود از عربستان سعودی، بر ضرورت متمرکز شدن لبنان به منافع امنیتی ملی خود آن هم بدون مداخله هر طرف خارجی تأکید کرد. نخست‌وزیر لبنان گفت: «غیر ممکن است که مداخله از سوی هر طرف خارجی در امور سیاسی لبنان را برتابیم». وی افزود: روابط ما با ایران یا هر کشور دیگر منطقه بایستی به بهترین شکل ممکن باشد. ولی ضرورت دارد که (این روابط) در راستای منافع ملی لبنان باشد.

طبق گزارش این روزنامه آمریکایی، حریری تصریح کرد، دور ماندن از اختلافات طایفه‌ای در خاورمیانه و تضمین امنیت داخلی این امکان را به دولت لبنان می‌دهد سطح رشد اقتصادی خود را سالیانه بین 4 تا 6 درصد ارتقا دهد. به گفته حریری، سطح رشد اقتصادی لبنان در حال حاضر یک تا 2 درصد است.

سعد حریری در این مصاحبه، از سخن گفتن درباره جزئیات سفرش به ریاض، پایتخت عربستان سعودی در اوایل ماه نوامبر گذشته، که در طی آن سفر تحت فشار مقام‌های سعودی استعفای خود از سمت نخست‌وزیری لبنان را اعلام کرده بود، خودداری و تنها به گفتن این مطلب اکتفا کرد که «عربستان سعودی هرگز در امور سیاسی لبنان به صورت مستقیم مداخله نمی‌کند!». وی همچنین ابراز امیدواری کرد که عربستان سعودی آماده کمک اقتصادی به لبنان باشد.

نخست‌وزیر لبنان هرگونه طرح و برنامه ویژه برای رویارویی با حزب‌الله را رد کرد و مدعی شد که حزب‌الله تلاش می‌کند ایران را از اختلافات با عربستان سعودی دور کند.

 

انتهای پیام/

اظهارات حریری درباره حزب‌الله و روابط لبنان با ایران در گفتگو با روزنامه آمریکایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار