توزیع 3800 تن خوراک دام بین عشایر کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: سه هزار و 800 تن خوراک دام شامل جو و کنستانتره بین عشایر این استان در پاییز امسال توزیع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ مجید علی پور افزود: با هدف مقابله با آثار خشکسالی 2 هزار و 800 تن جو و یک هزار تن کنستانتره در کهگیلویه و بویراحمد توزیع شده است.

وی بیان کرد: آبرسانی سیار از دیگر برنامه‌های امور عشایر برای جبران خشکیدگی و کاهش آب چشمه‌ها در اثر بارندگی است که با استفاده از 32 دستگاه تانکر به صورت شبانه روزی در حال انجام است.

براساس آخرین قابلیت سنجی 570 حلقه چشمه در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که بیشتر این چشمه‌ها یا خشک شده و یا به میزان بسیار کمی آب دارند.

علی پور بابیان اینکه بیش از 52 طرح عمرانی در زمینه‌های تأمین و پمپاژ آب شرب، حفر و تجهیز چاه عمیق، ساخت و بازگشایی جاده‌های عشایری و زیرساخت‌های اسکان عشایر در حال اجرا است، افزود: توسعه زیرساخت‌های زندگی عشایر از برنامه‌های چشم انداز بلند مدت برای رفاه حال این قشر زحمتکش در کهگیلویه و بویراحمد است.

وی بیان کرد: انتقال آب آشامیدنی مناطق توگبری چرام، آب گندی گچساران، گندم کش چیتاب، مورد زرد زیلایی بویراحمد و ساخت ابنیه فنی جاده‌های عشایری گچساران و چاسخار چرام از مهمترین طرح‌های درحال اجرا در مناطق عشایری است.

علی پور اظهار داشت: برای اجرای این طرح‌ها بیش از 60 میلیارد ریال از محل منابع ملی، استانی، ماده 180، 10 و 12 مدیریت بحران این استان پیش بینی شده است.

عشایر کهگیلویه و بویراحمد بیش از یک‌میلیون رأس دام سبک و سنگین نگهداری می‌کنند.

عشایر این استان 35 درصد صنایع‌دستی شامل 10 هزار مترمربع انواع گبه، جاجیم، قالی، گلیم و فرش این استان را تولید می‌کند.
12 درصد از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب 11 هزار خانوار با جمعیتی معادل 70 هزار نفر عشایر هستند.

انتهای پیام/غ

 آب رسانی شبانه روزی به عشایر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.