مشاور موگرینی: واقعیت اعتراضات در ایران برخلاف تبلیغ رسانه‌ها بود

مشاور ویژه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأکید کرد پوشش رسانه‌ای باعث شد اینطور به نظر برسد که ایران در آستانه یک انقلاب قرار دارد؛ اما واقعیت بسیار با این فاصله داشت.

مشاور موگرینی: واقعیت اعتراضات در ایران برخلاف تبلیغ رسانه‌ها بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ناتالی تاچی، مشاور ویژه فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأکید کرد رسانه‌های بین‌المللی تلاش کردند تا مسئله‌ای نه چندان مهم را به عنوان تحول بزرگ سیاسی در ایران جلوه دهند. ناتالی تاچی در صفحه توییتر خود نوشت: (ارزیابی) من بر اساس واقعیت‌های صرف است. پوشش رسانه‌ای باعث شد اینطور به نظر برسد که ایران در آستانه یک انقلاب قرار دارد. اما واقعیت بسیار با این فاصله داشت.

روزنامه فایننشال تایمز نیز در این باره نوشت: نتیجه گیری تاچی از سفر اخیرش به ایران نشانه خوبی از طرز فکر در بروکسل و پایتخت‌های اروپای در خصوص تحولات ایران است. این روزنامه افزود: تاچی در توییتر خود چنین نوشته است که «ناهمخوانی نگران کنننده ای» بین پوشش رسانه‌ای بین المللی از اعتراضات و «اوضاع میدانی» وجود دارد.

تاچی نوشت که حوادث «قطعاً ارزش توجهی را که در رسانه‌های بین المللی شاهدش بودیم نداشته است. این پوشش اینطور نشان می‌داد که ایران در آستانه یک رویداد بزرگ سیاسی است». تاچی افزوده است که اعتراضات هرگز به نقطه اوج حساس خود نرسید.

انتهای پیام/

اذعان مشاور موگرینی به بزرگنمایی حوادث ایران در رسانه‌های جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
صار
۰۶:۰۴ ۲۳ دی ۱۳۹۶
ایران خوب تو دهنی به امریکا وهمدستانش زد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۷ ۲۳ دی ۱۳۹۶
درود بر ایران همیشه مقتدر
آخرین اخبار