سخنگوی سازمان غذا و دارو ؛

تبلیغات در حوزه کا‌های سلامت محور ساماندهی می‌شود

جهانپور از اقدام مشترک وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو و سازمان نظام پزشکی در ساماندهی تبلیغات حوزه سلامت خبر داد.

تبلیغات در حوزه کا‌های سلامت محور ساماندهی می‌شودبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو با برشمردن متوازن  نبودن و نابرابری اطلاعات و شرایط و مختصات بازار سلامت و کالا‌های سلامت محور عنوان کرد: با توجه به این ویژگی‌ها، موضوع نظارت بر تبلیغات تجاری در حوزه سلامت و کالا‌های سلامت محور اهمیت و ضرورت مضاعفی دارد و البته این مهم از دهه‌های گذشته از دید قانونگذار دور نمانده است.

وی افزود: اکنون این مسئولیت در قوانین جاری، در جایی از قانون متوجه وزارت بهداشت و در جایی متوجه سازمان نظام پزشکی کشور است و به رغم هماهنگی‌های موجود، با توجه به شرایط جدید و حتی تغییر پارادایم‌های حوزه اطلاع رسانی و ابزار و بستر‌های تبلیغاتی همچنین لزوم چابک‌سازی امور، کاهش بوروکراسی و فرآیند‌های عریض و طویل اداری و حفظ منافع عمومی همزمان با تسهیل در امور تجاری و اقتصادی فرا روی بخش خصوصی، ارتقا و ساماندهی وضعیت موجود ضرورت دارد.

ساماندهی تفاهم‌نامه نظارت بر تبلیغات تجاری در حوزه سلامت

سرپرست روابط عمومی سازمان غذا و دارو بیان کرد: این موضوع از مدت‌ها پیش در دستور کار مجموعه وزارت بهداشت به‌ویژه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت همچنین سازمان نظام پزشکی بوده و در نشست اخیر، معاون فنی سازمان نظام پزشکی کشور نیز بر این مهم تاکید ویژه‌ای داشتند و بر این اساس مقرر شد که کمیته مشترکی بین دو سازمان، موضوع ساماندهی و تهیه پیش نویس تفاهم نامه را به زودی عملیاتی کند.

جهانپور افزود: با توجه به تاکید رئیس سازمان غذا و دارو و جدیت سازمان نظام پزشکی کشور، انتظار می‌رود به زودی با تفکیک دقیق‌تر شرح وظایف و مسئولیت‌ها و تفکیک تبلیغات خدمات بهداشتی- درمانی از تبلیغ کالا‌های سلامت محور با لحاظ کار ویژه هر دو سازمان، موضوع نظارت بر تبلیغات حوزه سلامت، چابک‌تر، موثرتر و نافذتر از گذشته جریان پیدا کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار