مدیرکل دامپزشکی قم:

طرح واکسیناسیون تب برفکی در قم اجرا می شود

مدیر کل دامپزشکی قم گفت:طرح واکسیناسیون تب برفکی در راستای پیشگیری و مبارزه با این بیماری در دام ها از فردا به مدت یک ماه در استان اجرایی می شود.

طرح واکسیناسیون تب برفکی در قم اجرا می شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛رفیعی، مدیر کل دامپزشکی قم با اشاره به مشاهده چند مورد بیماری ویروسی تب برفکی در بعضی دامداری ها گفت:اداره کل دامپزشکی استان قم در راستای پیشگیری و مبارزه با این بیماری در دام‌های استان طرح واکسیناسیون تب برفکی دام‌ها را اجرا می‌کند.

وی افزود:این طرح از فردا،شنبه ۲۳ دی ماه سال جاری به مدت یک ماه و با استفاده از توان ۲۰ اکیپ دامپزشکی در قم اجرا می‌شود و پیش بینی می‌شود ۱۰۰ هزار رأس گاو و گوساله و ۱۰۰ هزار رأس دام سبک تحت واکسیناسیون قرار بگیرند.

 مدیر کل دامپزشکی قم خاطر نشان کرد:در مایه کوبی در گوسفند و بز تنها هزینه تزریق اخذ می‌شود و واکسن رایگان خواهد بود،همچنین در مورد مایه کوبی گاو از دو واکسن بهادار و رایگان استفاده و تنها هزینه تزریق اخذ خواهد شد.

رفیعی از کلیه دامداران خواست با اکیپ‌های دامپزشکی همکاری و هرگونه انتقاد و پیشنهادی را با شماره تلفن ۱۵۱۲ روابط عمومی در میان بگذارند.

بيماری تب برفكی يك بيماری بسيار عفونی و به شدت واگير دام است كه به لحاظ شدت خسارات اقتصادی يکی از موانع اصلی در تامين بهداشت و توليد دام و فراورده های دامی محسوب می گردد. اين بيماری سبب کاهش شديد توليد دام شده و نقش اساسی در تجارت دام و فراورده های خام دارد.

انتهای پیام/ش

واکسیناسیون تب برفکی در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.