تصویب لایحه تعیین رسانه‌های بین المللی به عنوان عامل خارجی در روسیه

پارلمان روسیه لایحه‌ای را تایید کرد که بر اساس آن روزنامه نگاران خارجی مشغول به کار در این کشور باید خود را به عنوان عامل خارجی ثبت کنند.

تصویب لایحه تعیین رسانه‌های بین المللی به عنوان عامل خارجی در روسیهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پارلمان روسیه لایحه‌ای را تایید کرد که بر اساس آن روزنامه نگاران خارجی مشغول به کار در این کشور باید خود را به عنوان عامل خارجی ثبت کنند.

بر این اساس، قانونی که امروز جمعه از تصویب اولیه دومای دولتی روسیه گذشته به دولت روسیه امکان می دهد افراد خارجی حاضر در این کشور که «وظایف مرتبط با رسانه های خارجی» را انجام می دهند به عنوان عامل خارجی معرفی شوند.

این لایحه آخرین مورد در تنش رسانه‌‌ای میان روسیه و آمریکا بر سر رسانه های تحت حمایت دولت است. دعوای رسانه ای دو کشور در ماه نوامبر و زمانی شروع شد که شبکه تلویزیونی دولتی راشاتودی روسیه بنا به درخواست کاخ سفید، از سوی وزارت دادگستری آمریکا به عنوان یک عامل خارجی ثبت شد.

روسیه در واکنش به این اقدام آمریکا لایحه ای را تصویب کرد که به دولت این کشور امکان ثبت رسانه های بین المللی را به عنوان عامل خارجی می دهد. قانون جدید نگرانی هایی را در مورد استفاده احتمالی دولت روسیه از این قانون علیه خبرنگاران برانگیخته است.

انتهای پیام/

تنش رسانه ای میان روسیه و آمریکا

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار