تقوای الهی منشأ تمام برکات و خیرات

امام‌ جمعه موقت خرمشهر گفت: بیانات اخیر مقام معظم رهبری افشا کننده نقشه های دشمن بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛حجت‌الاسلام غلامحسین حجتی امام‌ جمعه موقت خرمشهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان، افزود: تقوا الهی منشأ تمام برکات و خیرات و نجات‌دهنده از تمام مفاسد است.

وی گفت: خداوند متعال، انسان را که به‌عنوان احسن‌الخالقین به‌حساب می‌آید را در مسیر تکامل و ترقی و همچنین در مسیر تنزل و سقوط در قرآن کریم مورد خطاب خود قرار داده است.

امام‌جمعه موقت خرمشهر با تأکید بر اینکه ما طعام جسمانی و طعام روحانی داریم، افزود: انسان برای حیات جسمانی نیاز به مأکولات و مشروبات دارد و به همین دلیل نسبت به این نوع طعام بیشتر اهمیت می‌دهند.

وی گفت: متأسفانه انسان برای غذای روح خود اهمیتی قائل نیست و از آن غافل است، درحالی‌که پیامبران الهی بر این نوع طعام بیشتر تأکید کردند و اگر طعام روحانی سالم باشد، به‌تبع آن طعام جسمانی نیز تعدیل می‌شود.

حجتی با تأکید بر اینکه صداقت بهترین طعام روحانی است، افزود: اگر جامعه‌ای در تمام امور خود صداقت داشته باشد، در آن جامعه پاکی پدید می‌آید، اما از طرفی دیگر دروغ و کذب روح را تاریک می‌کند و اعتماد را از بین می‌برد.

امام‌جمعه موقت خرمشهر گفت: باید در فضای مجازی، وسایل ارتباط‌جمعی، سایت‌ها، کتاب‌ها و مقاله‌ها نسبت به پاک بودن روح دقت کرد و بر همین اساس مراجع تقلید خرید و مطالعه کتب گمراه‌کننده را حرام می‌دانند.

وی افزود: مجموعه کشور اگر فقط به فکر مادیات باشد و به فرهنگ اهمیت ندهد، دشمن به‌راحتی می‌تواند نفوذ کند و از این رخنه استفاده ‌کند، دشمن بودجه‌ای را که برای انحراف تعیین می‌کند، بیشتر از دیگر بودجه‌ها است و باید حکومت اسلامی متقابل با آن نسبت به معنویات و فرهنگ توجه ویژه‌ای داشته باشد.

حجتی گفت: بیانات اخیر مقام معظم رهبری افشا کننده دشمن، امید به مردم و معیار اصلی بود، به گفته مقام معظم رهبری نباید در کشور زخمی باشد که مگس بر روی آن بنشیند.

وی افزود: مردم باید در هنگام مراجعه به ادارات و مسؤولان مشکلاتشان به‌راحتی حل شود، اگر میان مسؤولان و مردم فاصله و درب اتاق‌ها بسته باشد، دیگر مسؤولان جزو مردم به‌حساب نمی‌آیند.

امام‌جمعه موقت خرمشهر گفت: نباید نسبت به دلسوزی‌های دشمن اعتماد کرد، چراکه دشمن بابیان این دلسوزی‌ها به دنبال تحقق نقشه‌ها و اهداف خود است.

انتهای پیام/د

نماز جمعه این هفته خرمشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.