مدیر کل میراث فرهنگی اردبیل خبر داد:

بخشی از تزئینات گچبری بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی مرمت شد

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در سه ماهه سوم سال جاری بخشی از تزئینات گچبری بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی مرمت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، کریم حاجی زاده، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اعلام این خبر تصریح کرد: دفتر فنی و کارگاه بقعه شیخ صفی الدین به صورت مستمر فعالیت داشته و در تمامی فصول مرمت بخش های مختلف بنا انجام می شود.

وی با تاکید به اولویت بندی عملیات مرمت، افزود: بر همین اساس جهت تثبیت گچبری ها، نقاشی و طلاکاری های چینی خانه که به علت رطوبت از جداره دیواره های آجری جدا شده و نیمی از آن در زمستان گذشته تثبیت و حفاظت شده بود، در سه ماهه سوم نیز اقدام شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ادامه داد: همچنین در تزئینات نقاشی و گچ بری داخل چینی خانه بعد از غبارروبی و پاکسازی جرم های موجود با استفاده از تزریق مواد تثبیت کننده بین شکاف ها و ترک های موجود در تزئینات گچبری و سازه ای بدنه مرمت شده است.

به گفته حاجی زاده در قسمت های مورد نیاز بنا نیز قرینه سازی تزئینات و گچبری ها انجام شده و همچنین در تثبیت کاشی کاری معرق در فضای محوطه و حیاط بقعه شامل گنبد الله الله، در ورودی موتورخانه، بالای پنجره های شاه نشین نیز اقداماتی صورت گرفته و درزهای بین کاشی ها و فضاهای خالی پر شده است.

وی به تعمیرات بوفه شامل عایق کاری پشت بام بوفه با هدف ممانعت از نفوذ رطوبت، کفسازی، نازک کاری، تاسیسات مکانیکی و الکتریکی و نصب درب از درهای تعمیر شده موجود در انبار شیخ اشاره کرد. 

انتهای پیام/ح   

 مرمت بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار