عابدینی؛

ترامپ بار دیگر پایبندی ایران به برجام را تایید کرد/ تحریم‌های آمریکا علیه مقامات ایرانی بی تاثیر است

کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: احتمال بسیار زیادی وجود داشت که ترامپ بار دیگر پایبندی ایران به برجام را تایید کند.

ترامپ بار دیگر پایبندی ایران به برجام را تایید کردبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن عابدینی کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره اقدام ترامپ نسبت به تمدید تعلیق تحریم های ایران اظهار کرد: احتمال بسیار زیادی وجود داشت که ترامپ بار دیگر پایبندی ایران به برجام را تایید کند.

 وی ادامه داد: مسئولیت نظارت بر پایبندی برجام که باید پایه کار امریکا باشد، آژانس بین المللی انرژی اتمی است و طبق حقوق بین الملل و آنچه که در برجام آمده آژانس طی دو سال گذشته ۹ بار پایبندی ایران به برجام را تایید کرده است.

 عابدینی با تاکید بر اینکه آمریکا در شرایطی نیست که بتواند از یک قرارداد بین المللی خارج شود، گفت: در درون هیئت حاکمه کاخ سفید اختلاف نظر وجود دارد و تیلرسون وزیر امورخارجه و ماتریس وزیر دفاع امریکا با ترامپ مخالف هستند.

 کارشناس مسائل سیاست خارجی با بیان اینکه ترامپ در گذر زمان واقع نگرتر می شود، ادامه داد: ترامپ نسبت به صحبت های دوران انتخاباتی اش عقب نشینی کرده و حتی گفته ممکن است در قرارداد آب و هوایی هم بماند.

وی با بیان اینکه ترامپ دیگر نمی تواند درباره صحبت های دوران انتخاباتی خود پافشاری کند، گفت: در حوزه بین الملل قدرت متقاعد کننده امریکا کاهش پیدا کرده است.

 عابدینی گفت: اگر محیط بین المللی و محیط داخلی آمریکا تغییری ایجاد نکند ترامپ در دوره بعد هم پایبندی برجام را تایید می کند. ایالات متحده نمی خواهد مسئولیت خروج از برجام را به گردن بگیرد و می خواهد متوجه ایران کند.

 وی ادامه داد: ترامپ می خواهد تحریم‌های حقوق بشری علیه ایران وضع کند در حالیکه وی مخالف تبعیض جنسیتی، نژادی است و نگاهش به زنان ابزاری است و به سیاهپوستان آفریقایی توهین می کند.

کارشناس مسائل سیاست خارجی با بیان اینکه تحریم های آمریکا علیه مقامات ایرانی بی تاثیر است، گفت: امریکا می خواهد فوایدی که ممکن است ایران از برجام داشته باشد را به صفر برساند و خودش از این فواید بهره مند شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: برجام ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار