حضور صلاح الدین دمیرتاش در دادگاه ترکیه

رهبر حزب دموکراتیک خلق ها برای نخستین بار از زمان زندانی شدنش در دادگاه حاضر شد.

حضور صلاح الدین دمیرتاش در دادگاه ترکیهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه فرانس 24، صلاح الدین دمیرتاش -- از رهبران کردهای ترکیه -- امروز جمعه برای نخستین بار از زمان زندانی شدنش در نوامبر 2016 در دادگاه حاضر شد.

صلاح الدین دمیرتاش، رهبر حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در ترکیه روز جمعه به اتهام توهین به رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور در دادگاهی در استانبول حاضر شد.

دمیرتاش که بیش از یک سال است در زندانی در ادیرنه در غرب ترکیه به سر می برد، پیش‌تر با رد حضور در دادگاه از طریق ویدیو کنفرانس محاکمه شده بود اما امروز برای اولین بار در دادگاهی در استانبول حاضر شد. دهها تن از طرفداران او هم در برابر این دادگاه تجمع کرده بودند.

یکی از وکلای دمیرتاش در جلسه دادگاه درخواست کرد رسیدگی به پرونده وی به دیوان قانون اساسی واگذار شود . قرار شد این درخواست مورد بررسی قضات قرار گیرد و جلسه بعدی محاکمه وی 17 مه آینده برگزار شود. دمیرتاش درحال حاضر به اتهام توهین به رئیس جمهور محاکمه می شود اما او در بیش از 20 پرونده دیگر هم با کیفرخواست‌های بسیار سنگینی همچون «عضویت در سازمانی تروریستی» و «تحریک به نفرت پراکنی» رو به رو است و احتمال دارد به حبس های طولانی محکوم شود.

افزون بر او، ده تن دیگر از اعضای حزب دموکراتیک خلقها هم اکنون در زندان بسر می برند. صلاح الدین دمیرتاش چند روز پیش اعلام کرد نامزد رهبری این حزب نخواهد شد و قصد ندارد نامزد انتخابات ریاست جمهوری آینده شود.

انتهای پیام/

دمیرتاش محاکمه شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار